10 mars 2009

Den där om att radera och ta bort

Tänk om jag inte hade träffat Stolte mannen. Eller tänk om jag träffat honom (vi gick ändå i samma klass i ganska många år), men aldrig skickat det där sms:et. Aldrig blivit så full att jag spydde i min dusch. Aldrig fingrat på tangenterna, lagt in pengar på telefonen (hej jenny, 1997 ringde och ville ha tillbaka sitt skitdyra kontantkort från Telia!) och adrig skrivit

det här kanske är ett långskott, men du vill inte göra något en dag?

Aldrig vaknat dagen efter med ett smssvar på telefonen. Aldrig ha gått hem med honom för ungefär två år sedan. Aldrig hånglat ner honom i sängen. Aldrig sagt någon gång i maj 2oo7 att det var min tur att få orgasm.

Aldrig vetat hur det kändes att vakna först och trycka in näsan i hans nacke. Tillbakaspola tiden och radera alla hans halsdukar och sjalar från hatthyllan. Ta bort alls hans skitgubbmusik från den gemmensamma datorn. Ta bort datorn. Ta bort soffan jag sitter i, som vi var och hämtade i en förort till Stockholm.

Det suger till i magen av alla aldrig och allt raderande. Kittlar till liksom bakom ögonen, i näsan, där tårkanalen sitter.

Bort med alla multipla orgasmer som jag får, som ingen innan honom tyckt att det var lika viktigt att jag får. Bort med att han precis gav mig vin. Bort med alla leende. Bort med fuldansen han dansar nu. Bort med alla låtar kan bli partylåtar!.

Bort, bort, bort.

I stället träffade jag Stolte mannen. Sicken djävla tur.

7 kommentarer:

It´s all about me sa...

I know how it feels!

Alla dessa what if... små saker som ändrat hela ens liv. Jag brukar tänka på hur mitt liv hade sett ut om jag inte hade åkt med den där dagen, eftersom det var enda lediga kvällen jag hade och egentligen bara ville vara hemma men inte kunde säga nej, och där var han och det sa bara KLICK.
What if...
Och nu har det liksom gått 2.5 år sedan den där dagen, och jag fattar fortfarande inte att jag HAR HONOM.

<3

We are lucky bastards du och jag, som hittat Honom!

Sofifi sa...

Jag försöker att aldrig ångra något jag gör. Man blir liksom en erfarenhet rikare av allt men jag har då aldrig fått uppleva att alla de där som sakerna har gjort mitt liv sådär underbart fantastiskt. Gud så skönt att du tar tillvara på dem för att förklara hur bra du har det. Oftast blir ju "tänk om-tankarna" använda i negativa meningar. Myys att du gör tvärtom :)

egoistiska egon sa...

Åh! :)

RvT sa...

Så fint! Jag skulle i så fall också få ta bort datorn, för den fick vi bröllopspresent.

Anonym sa...

Åh! Och jag undrar, vart hittar man en sån liksom..? :)

Jenny sa...

<3

Man hittar tydligen dem i Växjö. Fast de behöver inte vara från Snåland!

Anonym sa...

Oh, men det är värt att prova! Växjö nästa tjoho! ;)