13 juni 2009

Den där om att få prinsen och hela djävla kungariket

Jag vaknar av att han ringer. Klockan visar lilla visaren mellan ett och två och storvisaren på sexan. Tänker inte igen djävla helvete!, när hans kvitterröst möter mig på andra sidan. Han kommer hem och fullpussar mig på låret och berättar att han har köpt en hamburgarbuffe till mig. En av varje hamburgare de hade på Mc Donald's. Trehundra kronor kostade det. Mc Feast, för det gillar du bäst, min lilla baby. Jag mumlar att även om han haft firmafest och är ledig imorgon ska jag upp sex som alla andra dagar.

Så han sätter sig med benen i kors i vardagsrummet äter hamburgerbuffe och lyssnar på you tubeklipp. Kommer in och pussar mig då och då. Jag ligger i sovrummet och gråter, för är det så här vi ska ha det? Är det så här vi har det? Är ensammast i världen.

Sista gången jag tittar på klockan är den fem och Stolte mannen ligger bredvid mig och snarkar.

På morgonen: går upp och duschar bort tröttögon. Pussar honom på foten och sätter på musik högt för att hämnas. Gråter när jag går ut genom dörren, han bakisser mig och springer ut i bara kalsonger i trapphuset säger det här är inte vi, så här fungerar inte vi, vi gråter inte ensamma.

Så fast att jag är förbannat sur på honom så smälter jag. För han är ju så djävla underbar.

Sitter i möte halva dagen och den andra halvan utbildar jag personal och mellan de där halva dagarna så mailar jag röda mail till honom som besvaras med röda mail. Säger att vi får prata när jag kommer hem.

Rasar in genom hemmadörr och trillar in i en famn. Jag gråter och säger att jag vill inte ha det så här längre och han allvarlighetsnickar och jag gråter svartmascara mot hans axel. Säger det som sårar mest: jag kan inte skaffa barn med dig om du kommer hem så där full. Lite full är okej. Full när jag är med är okej. Men komma hem stökfull är inte okej. Inga barn då. Han tittar ner i marken och jag gråter lite till.

Sen tar han min hand, kör ut mig på landet i hyrbil från Folkkungagatan och väl där darrar han mycket, mycket. Går ner på friarknä och frågar om jag vill gifta mig med honom. Och medan han säger att han älskar mig mest i hela världen så kan jag bara tänka på att jag har en dålig hårdag.

Men jag sa ja.

Jag ska gifta mig.

Hur djävla konstigt är inte det?

Djävligt konstigt.

34 kommentarer:

bubbelbubbel sa...

Puss till dig vännen. Jag hejar på er!

inte skyldig sa...

fan vad underbart ändå. vackert. jag vill också att någon ska gå ner på knä för mig.

inte nu kanske sen sa...

så fint!

emma sofie w sa...

blir fan tårögd. jag hejar på er, och jag tror på att det kommer bli bra. grattis! kram

Anonym sa...

åh hurra hurra!

Haren sa...

Satana! Nu blev ju en jakla skitdag den finaste dagen pa hur lange som helst. Grattis grattis grattis!

Maggan sa...

Åh, grattis! :)

Emma Esteban sa...

ÅH! GRATTIS! Jag tror faktiskt att det kommer gå jättebra för er!

trasselfia sa...

grattis finaste jenny

Anonym sa...

Jättemycket Grattis till er! /therese

egoistiska egon sa...

GRATTIS! Jag tror också alldeles bestämt att det kommer att gå skitbra. Sådetså! Kram

får jag mata räven bakom ditt öra? sa...

Och där smälte jag med! Åhå, vad fint!

nisse sa...

Åååh hurra hurra hurra! Grattis!

k sa...

Fantastisk resa det här.

Underlandet sa...

Å men vad fint!

Grattis i massor!

Underlandet sa...

Å men vad fint!

Grattis i massor!

RvT sa...

Grattis!!! Det där tråkiga, det löser ni när ni ger er på det.

Tillsammans-bloggen sa...

Med kungariket kommer det gå fint. Glad för din skull, gullunge!

Anonym sa...

Finns inte så mkt annat att säga än: GRATTIS

MCZ sa...

Grattis! Det blir fantastiskt - jag lovar!

Spader Madame sa...

Congrats på den! Inte såååå konstigt ändå!

Flicka sa...

Grattis!!

Men jag vill inte som många, bara säga att det kommer gå bra. Det kommer gå alldeles underbart bra om ni löser det andra. Ni måste lösa det. Det måste bort. Du vet.
Det kommer sippra ner i äktenskapet och göra så att det ruttnar nerifårn och upp och du kommer tänka, jag visste detta. Jag visste att det skulle bli så här, alla varningklockor fanns där, Jag sa "Inga barn" och sen "Ja". Du och han förtjänar att ha det lika bra som de ofödda barnen.
Lös det, vi tror på er!

Kram och SuperGratttis!

bubbelbubbel sa...

Åh jag håller med Flicka. Vi får ta och träffas bara du och jag och byta erfarenheter och tankar och stöd. Sommarkväll, uteservering alt balkong, kallt rosé. När?

Jenny sa...

Finaste, finaste alla ni. Kärlek till er!

It´s all about me sa...

GRATTIS!! Mitt ex gick ned på knä med ring och friade till mig, men jag sa nej och det var skithemskt. Jag har varit en sån hemsk människa så jag tror aldrig att det kommer hända igen, därför blir jag så glad när jag läser sånr här, typ att kärleken överlever och det går inte att vara perfekt, ändå går Kärleken. GRATTIS IGEN!

It's all gonna be fine sa...

GRATTIS

Den tjocke konsulten sa...

Livet är verkligen vackert ibland, stort grattis! :)

Anonym sa...

få mig böla en söndagskväll. bara gör det!


GRATTIS SOM FAN! igen.

Sara sa...

Jag håller med Flicka.
Jag förstår att du är glad. Tänk dock på dina egna förbehåll.
Tänk på vad du själv har varit med om och om du vill ge samma upplevelse till era ev. kommande barn.
Tänk innan du agerar.

Miss Baglady sa...

WOOOO GRATTIS GRATTIS MASSA. Power woman.

M sa...

Ni är fan det finaste paret jag vet. Fast jag aldrig träffat er

Josefine sa...

Grattis!

christel sa...

Grattis! Så fint <3

Emmapemma sa...

Grattis från mig också. Påminner om min mans frieri, men han knde inte hålla sig tills vi stanande bilen. :)

Men.. är inte du redan gift?