14 juli 2010

Den där om att svettas som en tjockgubbe

Sitter och fryser på jobbe och det är en väldigt underlig känsla, det har jag inte gjort på en månad.

Den här värmen alltså. Man måste älska den. Och även om man inte älskar den så måste man låtsas att man älskar den och säga minns ni inte vintern? och alla som inte älskade den eller låtsas att de älskar den måste vid det här laget hålla med om att plus tretti är bättre än minus tjugi.

Jag älskar den. Jag behöver inte ens låtsas. Det är sommaren nittifyra all over igen, jag är fjorton, kär i Gabbe och hänger på sandstranden varje dag, utom en dag i juli när det regnar, bara det att nu är jag tretti, kär i Stolte mannen och badar från några hårda stenar vid Årstaviken istället. Jag älskar svetten, det extrema (precis som jag älskade tjugi minus, för att det var extremt), jag älskar att pendeltågen inte öppnar dörrarna automatiskt utan att man måste trycka på knappen för att inte släppa ut ac:en (eller om det är in varmluften). Jag älskar Aftonbladets domedagsrubriker och Expressens tips för att bli svettfri. Jag älskar, jag älskar!

Jag älskar inte att när jag var på spinning igår så fungerade inte fläkten/ac:en. Det var som bikramyoga fast med spinning. En tjej gick efter tio minuter. Det vågade inte jag. Jag gick säkert ner två kilo under det passet.

Inga kommentarer: