08 juli 2010

Den där om talet till min man

Jag ska hålla tal till Stolte mannen på vår bröllopsfest (ej sånt där smörigt i kyrkan) för han älskar tal.

Jag har funderat på vad jag ska säga i ett år, tre veckor och fyra dagar.

Detta är vad jag kommit fram till:

"Min pojkvän man skuttar. När han vill mig något, när jag är upptagen och han inte vill störa, skuttar han fram till mig."

Det är ingen dum början. Jag har haft en miljon olika början, men den här känns bäst. En mening på ett år, tre veckor och fyra dagar.

4 kommentarer:

Underlandet sa...

Det är i alla fall en väldigt fin mening, och en mening är ju bättre än ingen :)

egoistiska egon sa...

Kanske lite sent tips, men skit i början! Skriv resten av talet och fixa början sist , då brukar det vara mkt enklare.

Haren sa...

Så klart kommer det att bli hur fint som helst.

Jenny sa...

Egon: har en massa meningar i huvudet, men ingen direkt början. Svårt att få ner det och få ner det perfekt.