10 augusti 2010

Den där om ledarjobb

Som om jag inte har tillräckligt att göra just nu så tar jag på mig en annan grej. Söka nytt jobb. Jag har fått nog. Stod i duschen innan och tänkte att jag nog är så djävla fånig privat för att jag måste ta en massa låtsasansvar på jobbe. Låtsasansvar är att jag över ett år fått sparka folk, fått prata allvar med folk, fått chefsansvar, fått fördela arbetsrutiner samt gjort olika test för att se om jag passar som chef utan vare sig titel eller bättre lön. Så jag loggade in på Platsbanken och hittade mig ett chefsjobb (eller ordet "ledare" ingår i alla fall) som jag faktiskt vill ha.

Om jag nu skulle få komma på intervju så har jag i och för sig inte tid att gå på den. Eller att börja jobba förrän i november.

10 kommentarer:

Underlandet sa...

Sök ända! Man vet aldrig...

egoistiska egon sa...

SÖK. För det första tar anställningsprocesser mkt längre tid än man tror och många har ju 3 mån uppsägningstid... Så, november lär not vara ett problem. Frågan är väl snarare om du orkar att ge dig in i jobbsökarbranschen precis innan du ska gifta dig? Alltså menat som - det är jobbigt att söka jobb. Ta inte ut dig totalt.

bubbelbubbel sa...

Jag tycker verkligen du gör rätt i det! Jag kan hjälpa dig med ansökan om du vill.

Jenny sa...

Ja, men jag söker och håller tummarna!

Colombialiv sa...

Jag håller också tummarna!

Colombialiv sa...

Jag håller också tummarna!

Colombialiv sa...

Oj, spam, inte meningen.

Hörde trummorna på stan sa...

Jag känner igen mig i det där med att vara så seriös på jobbet att man måste vara extra galen när man inte jobbar. Skönt att det finns fler, ibland har jag trott att jag varit lite personlighetsstörd på nåt vis.

Caroline sa...

Man ska inte gilla läget för mycket.

Jenny sa...

Sitter och skriver ansökan right about now!