03 augusti 2010

Den där om som ett rött streck mellan Nyköping, St:Eriksplan och Söder

Mitt bästa weddingdiettips är att planera bröllop. Springer som en liten mus mellan olika grejer och fixar och donar. Man hinner inte stoppa i sig munkar (munkar är gott har jag för mig, åt tie stycken på en gång när jag var på språkresa i Brighton för... fjorton år sedan. Utan att må illa.). Det är liksom bara stressstress hela tiden och hon som syr min bröllopsklänning får ta in den hela tiden. Synd bara att det inte syns
  1. när folk tar kort på mig
  2. på vågen.

Den här veckan är helt galen. Liksom förra veckan. Liksom alla veckor fram till bröllopet. Skulle försöka styra in en dejt med en av mina brudtärnor, men det gick inte för det är övningskörning, optikerbesök, frisör, träffa faen och hans moster. Men jag slipper träna i alla fall.

2 kommentarer:

bubbelbubbel sa...

Älskling, ta det lugnt också. Vägen till bröllopsdagen ska ju också vara kul. Förväntansfylld och pirr i magen. Och du ska vara utvilad och må bra när dagen kommer. Det finns massor av gäster till bröllopet och folk runt omkring dig som gärna hjälper dig. Vissa saker kan du kanske också styra om till att ske senare i höst? Och du ska INTE ha dåligt samvete för att du inte hinner träffa vänner just nu. Alla förstår och vi kommer ses på den bästa dagen på detta året ändå och då kommer alla dagar vi inte hann träffas att tas igen tusen gånger om!

Jenny sa...

Äh, jag har det ganska bra egentligen. Mår bra. Ville bara klaga lite.