18 april 2011

Den där om att gå hem efter tre timmars krismöte med huvudvärk och knappa in ams.se

Vi blir kallade på måndagsmöte i kontorets styrelserum och jag skojar med en kollega att det måste vara allvarligt, eftersom vi ska vara i styrelserummet.

Jag sätter mig i solen, alltid där solen lyser in. Vår chef sätter sig framför oss och jag hinner tänka att hon ser väldigt bister ut innan hon låter bomben falla. Det blir tyst i lokalen innan en av mina kollegor brister mer än utbrister. Du måste skoja?

Hon skojar inte. Verksamheten på vårt kontor ska helt omorganiseras och de tjänster vi har nu, som de ser ut just nu, är puts väck.

14 kommentarer:

inte skyldig sa...

Nej! Herregud! När då? Vad händer, får ni bara gå? Hur mår du?

Underlandet sa...

NEJ! Får du vara kvar på annan tjänst? Eller måste du gå?

Å vad jobbigt. Usch, usch, usch.

Kram.

Jenny sa...

Jag är så jevla förbannad och ja, jag är kvar, men har typ gått tillbaka till den tjänst jag hade för två och ett halvt år sedan (sedan dess har jag blivit befordrad fem gånger, så jag halkade ner fem steg).

emma sofie w sa...

Neeej, fan vad trist! Och, illa att behöva halka tillbaka fem steg. Hoppas det löser sig!

Matilda sa...

Men fy fan! Tänkte också fråga som de andra, men såg att du iaf få vara kvar. Men fem steg lägre ner än tidigare?! God damn!
Måtte ams ha något bättre för en sådan bra person som du.

Mirijam sa...

Men bluuöörk så jävla dumt! Hoppas det organiseras om ännu mer så att får hoppa upp minst sex steg snart.

Tears and Pearls sa...

å fy fan va dumt,trist o surt!!!!

bubbelbubbel sa...

Nu söker du nytt. Där med basta. Jag hjälper dig.

Jenny sa...

Tusen tack vad fina ni är, och jag har redan sökt ett nytt jobb, sitter med jobb nummer två nu...

Tears and Pearls sa...

förstår precis hur du känner dej! blev varslad våren 2005 p.g.a nedläggning. Och hösten 2008 p.g.a finanskrisen.. o nu har jag mitt första fasta jobb sedan 2005...sedan 1 år tillbaka....

Jenny sa...

Men vad kul, grattis! Jag borde sökt mig från det här jobbet för länge, länge sedan, men det har alltid kommit saker i vägen och jag är lat och ja...

egoistiska egon sa...

Men fan alltså! Fan vad jobbigt. Och jag VET att det här är typ det värsta att säga - men this is the kick in the ass you need. KRAM!

Haren sa...

Bu! Men förhoppningsvis kommer det något fint av det i slutändan, nytt, bättre, större osv.

Linn sa...

Jävla idioter! Det är dom som förlorar nån sån fantastisk som du på det, men jobbigt iallafall.