27 april 2011

Den där om lilla Grekland

Ni som läste min bröllopsblogg förra året vet att vi gick all in med vårt trädgårdsland ute på Stolte mannens föräldrars lantställe. Det här året är det till att gå bananas på vår balkong. Vår balkong heter Lilla Grekland. Var redo för tidernas bildkavalkad av Lilla Grekland.

Från början är inte Lilla Grekland något att hänga i granen (däremot har den tidigare ägaren lagt sin gran där, fullt med granbarr, ej helt okej). Fågelbollarna på golvet är till vår koltrast, som heter Lisen. Uppe i taket hänger jordnötterna till alla grönfinkar, eller vad de är. Stolte mannen har en favorit som han kallar lille Rufs, för han har lite rufsig frisyr. Sen har vi några råkor eller skator eller vad det nu är, som heter Märit, Håkan och Sonen.

Utanför balkongen har vi en hackspett (Stolte mannen är helt säker på att det är en hackspett, jag är lite osäker).

Och rådjur.

Nu har vi hängt fågelmaten utanför balkongen för fåglar städar faktiskt inte efter sig och det blir förbaskat stökigt när de ätit. En kompis berättade i helgen att de hade en tam kaja, den bodde på deras balkong. Det tyckte jag var tufft och taskigt samtidigt.

Nu har vi oljat Lilla Grekland. Sen vill alla möbler och lampor och växter och jag flytta ut. Visst kan man bo på en balkong? Om nej, det bryr jag mig inte om. Jag kommer vara som den där kajan.

5 kommentarer:

Ella sa...

Men alltså, den där fågelmaten är inte okej! Det är så jävla äckligt att bo under fågelmatarmänniskor! Bajs och fjädrar överallt = omysigt balkongklimat. Jag älskar ju din blogg (förutom att du skriver att du har dammsugat, men det har jag överseende med), men blir helt aggro över det här matandet.

Verkar ju som värsta muppen när jag är anonym och allt, men har faktiskt ingen blogg att länka till.

Jenny sa...

Men Gud! Jag har inte ens tänkt på grannarna under. Ska genast hänga maten i träden utanför.

Och dammsugat - ska börja skriva rätt. Om jag inte ändrar så påminn mig om att jag stavar som en kråka. Vill inte stava som en kråka.

Älskar att blogga, man får så mycket tips och insyn!

Anonym sa...

det är en större hackspett

Halvanonym mupp a.k.a Ella sa...

Äh, du är väl från Skåne, och då är det vanligast att man säger dammsugat! Men jag tycker det är kul att fundera på om folk som säger så även säger att de har sugat av sina män! :-D

Bra att fågelmaten kommer bort en bit från huset, så hamnar bajset i skogen istället. Det är ju faktiskt sött att ni har namngett fåglarna. Det kanske min muppgranne som jag är irro på också har gjort. Då kan man ju nästan inte vara arg. Men bara nästan.

Jenny sa...

Hurra! Större hackspett! Hackspett - mitt nya favoritdjur.

Muppella: Jag ska alltid i fortsättningen säga att jag sugat av min man! (Nu gör jag aldrig detta i och för sig...)

Kan du inte gå upp till granne och säga att det skräpar på din balkong? Eller vara svensk och skriva en arg lapp?