29 april 2011

Den där om att jag har haft ihjäl herr Basilika

Jag har haft ihjäl första egensådda växten. Tänkte att ni ville veta. I all hysterisk entusiasm över att flytta ut till Lilla Grekland glömde jag bort att basilika inte vill ha sol. Nu är basilika död.

Ja och ps så kan jag skriva att jag kommer skriva lite sådana här små notiser från och med nu, för dels tycker jag att det är lite kul att läsa hos andra, men mestadels är det för att jag det här året har satt knut på mig själv att skriva fint och på mitt sätt, ni vet. Och när jag bara ska göra det så får jag skrivkramp och då är det bättre med det här. Blandat.

5 kommentarer:

Klara Wiksten sa...

Det är fint med små notiser. Och jag känner igen det där med att slå knut på sej själv och få skrivkramp.
Lycka till med basilikan!

Jenny sa...

Tänk om det sitter tusentals knuttjejer där ute som bara vill modeblogga för det är så mycket lättare?

Miss Baglady sa...

Aj. Jag har börjat ge mina lite extra näring i form av nån brun sörja jag köpte på växtaffär. kanske nåt för dig? tror ej kan gå fel då.

* sa...

Men basilika vill ha dömycket sol.

Mina växer som galningar. Dock vill dom inte vara ute redan NU, det är svinkallt på natten.

Jenny sa...

Okej, brun sörja ska inhandlas och herr Basilika är bara ute och luftar på dagen, på natten får han komma in. Det kanske är fåglarna som lever rövare med plantorna nu när de inte får mat längre. Vem vet.