01 april 2007

Den där om blåmärken

Ingen ska få komma och säga att jag inte är effektiv när jag är full. Tre nya blåmärke har jag idag. De hamnar allt som oftast precis ovan knät, för att jag alltidalltid går in i saker som står i vägen. Jag underhöll också folk, igår, med historier om mina dagar som slagskämpe. Om när jag kom hem från Tyskland med ett blått öga, efter att ha åkt på en käftsmäll (käftsmäll på ögat, i och för sig).

Vi var ute. Jag och mina killar. Vi var på en sån där bar som bara finns i Tyskland, där man betalar för glaset och inte spriten och så länge man har sitt glas så är spriten gratis, men tappar man sitt glas så måste man betala för ett nytt. Det hängde uppblåsbara flaskor i taken och mina killar stod såklart och boxade på dessa, eftersom de är killar. Jag stod och boxade på flaskorna jag med, eftersom jag är tjej. En av killarna träffade fel och träffade mig. På ögat. Så att huden sprack och Jenny började blöda. Eftersom spriten inte precis var dyr så brydde jag inte mig så mycket, utan torkade med lite toapapper. På tunnelbanan hem svimmade jag av lite. Ingen fara på taket. Men ett stort djävla blåmärke över ögat.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Blev du snyggare eller fulare av att få på käften?

Jenny sa...

De säger ju att allt klär en skönhet, men jag vet inte riktigt om blått är min färg...

Anonym sa...

Jag får oxå alltidalltid massa blåmrken när jag är ute! Sist var jag helt prickig på benen, haha!

Jenny sa...

Sandra: Ja, what's up med det? Grejer står alltid ivägen och på fel ställen när man råkat dricka lite öl/vin!