02 februari 2010

Den där om boklådan

Jodå. En annan hoppade över träningen idag, även om det var favvopasset ”spinning med ryskan” (obs att det inte heter så officiellt utan bara när jag pratar om det) och gick och shoppade böcker istället. Älskar pirret innan jag ska köpa böcker. Älskar magglädjen när jag fyndar något jag vill ha på second handbokhyllan. Idag fyndades följande:

Jonathan Safran Foer ”Allt är upplyst”
Gabriel García Márquez ”Hundra år av ensamhet”
Gabriel García Márquez ”Kärlek i kolerans tid”
Ray Kluun ”Änklingen”
Maria Ernestam Caipirinha med döden.

Allt till den fina summan av tjufem spänn. Älskar, älskar andra handsböcker!

Nu känner jag mig käck, hurtig och en sån som går med Eccoskor. Måste göra något smutsigt.

5 kommentarer:

Natasha sa...

Underbara fynd! Älskar "Hundra år av ensamhet"! Det är nog dags att läsa om den snart.

egoistiska egon sa...

Du skulle älska min secondhand-butik. Vi kanske ska styra en bokklubbsträff till den? Omöjligt att inte släpa med sig böcker därifrån.

Sofie sa...

Å, hundra år av ensamhet säljs ju inte längre på svenska, typiskt!! Men grattis till att du hittade den!
Började på "Vägen" igår, måste läsa den efter allt gott du skrivit om den, plus att den kommer på bio snart, måste läsa ut den innan dess!

Jenny sa...

Åh, fina ni! Nu har jag typ 100 olästa böcker hemma i hyllan.

Berätta huru gillade Vägen sen!

Mäjlin sa...

Caipirinha med döden är sjukt bra, jag har läst den flera gånger.

Hej förresten, jag läser dig ganska ofta. Dålig på att kommentera dock..