09 februari 2010

Den där om game over

Åh, djävla eftermiddag och kväll: fick massage (tjugitie! - massagen två gånger i månaden) och tränade spinning med sexiga ryskan (tror att hon kan vara het enbart för att hon är från Rysland), vilket gjorde att jag fick dubbelkramp i rumpan. Sen går jag till Konsum och handlar torsk. Och jag veeeet att man inte ska handla torsk, men visst finns det en torsk man kan köpa? Typ från något speciellt hav? (Nu låter jag puckad.) Alla tittade på mig. De vet att jag är omiljövänlig. Som om jag var ansvarig för att ha ihjäl sälkubbar.

Så springer jag till tunnelbanan, halkar på is och min djävla torsk trillar åt ett håll och jag åt ett annat. Total djävla game over på den.

Jag är hungrig. Jag har ont i rumpan. Och när vi är påt: jag har ett totalt osexigt jobb (bara Försäkringskassan är osexigare. När jag var fjorton trodde jag att jag skulle vara tillsammans med en kändis och leva lyxliv (obs: observera att jag själv inte skulle vara känd, jag skulle bara vara ihop med en kändis)).

5 kommentarer:

Misco sa...

Men man måste ju ladda upp med några sådana dagar för att få några hejdundrandes dagar därefter. :-)
Hur gick det med bokklubben förresten?

Erika sa...

Åh nej... det uttalades! Jag har ett osexigare jobb än du. Det står det i din blogg....

Jenny sa...

Erika: Du har Sveriges osexigaste jobb! Men var inte ledsen, jag kommer inte långt efter.

Bokklubbsinlägg på g.

H.S. sa...

jobbar du på arbetsförmedlingen?

Jenny sa...

Maria: Nix. Men inom arbetsmarknadspolitik.