13 februari 2010

Den där om ett efterfrågat inlägg om bokklubben

Ja, hur gick det då?

Vi pratade ärligt talat mer om andra grejer (nya jobb, bröllop, fotografer, alternativmedicin) än om boken (Sommaren i Mamarrosa). Det var Egon som valt ut den och jag tyckte att den lovade mycket, mycket, men gav lite mindre. Mitteln var bäst. Vad händer med Terersa? Kom hon iväg till London? Lösa trådar hängde och dinglade lite här och var.

Men jag älskar min bokklubb. Till nästa gång har Stambyte valt bok och det blir Purple Hibiscus. Hon föreslog några andra också, men jag tror att det var jag som hade läst de flesta. Gången efter den är det min tur att välja bok och ställe att träffas. Till Stambytes gång ska jag ha hittat olika alternativ att rösta på. Det är nervöst som fasen, har lite koll på vad jag kanske vill, men har ni tips så hojta!

4 kommentarer:

egoistiska egon sa...

På ett sätt känner jag att det var bra att första boken blev eh, sådär, för då har jag allt att vinna till nästa bokval (som jag ska göra lite mer genomtänkt). Å andra sidan så hade det varit så jävla trevligt om boken bara hade varit såååå bra. Tror iaf mkt på Purple. Älskar utsidan, älskar engelska pocket. Alltid så mkt snyggare än svenska. Haha.

inte nu kanske sen sa...

Läs Jan Kjaerstad! Alla är fantastiska men svårlästa. Men kanske Tecken till kärlek eller Kungen av Europa lämpar sig.

Jenny sa...

Egon: Fast jag tycker att det var ett bra val, after all. Hade aldrig läst boken annars, och så tänker jag mig att det ska vara. Purple Hibiscus tror jag att jag hade läst ändå, så nya vägar behövs! Om du har samma version som mig, så kolla in de sista sidorna: massor av häftig info!

Inte nu: Ska kolla upp!

Anonym sa...

till isola!