22 oktober 2010

Den där om min vibrator

Anonym undrar om det inte är trist att jag och Stolte mannen behöver en tredje part för att lyckas ha sex. Anonym: jo, det är för djävla trist, men vet du vad? Det är så många kvinnor funkar.

I nästan fyra år levde jag i en relation med mitt ex. Hur många gånger vi hade sex har jag ingen aning om, hur många gånger jag fick orgasm med honom? Det skulle jag antagligen kunna räkna, vilket antagligen ledde till att vi inte hade sex alls i slutet istället.

När jag träffade Stolte mannen var jag väldigt noga med att våga ta med en vibrator i sängen redan från början. Berätta för honom att jag inte kan komma utan stimuli. Vanligt sex kan vara upphetsande, men det kan även vara sandpapper. Och jag vet så många av mina vänner som inte vågar. Som var som jag när jag var med mitt ex och han tyckte att det var klumpigt att ha med den och därför offrade sig, som om mannen hade mer rätt till det sex man hade.

Så ja, det är djävligt trist att jag är byggd så att jag inte kan få orgasm utan stimuli. Men då är det djävligt fint att det finns vibratorer och män som tycker att det är astufft att se sin fru komma varenda gång de har sex.

10 kommentarer:

sophia sa...

tror tyvärr att ack så många kvinnor inte vågar, som du säger, och då istället fejkar. jag fejkade under många år för att jag inte orkade med "kom du? kom du? hur många gånger kom du?!"-hetsen. till slut slutade jag med detta (tack & lov) och insåg att vafan, big deal. för mig är det dock ingen stor sak att inte alltid komma under sex. så funkar jag. men vill jag komma, så fixar jag det med en vibrator med i sängen, eller mina egna fingrar som vet precis hur dom ska göra! kan inte mannen ta att kvinnan behöver någon slags hjälp att komma och att det inte för alla, utan snarare för rätt få, räcker med vaginal stimulans.. ja.. då är det jävligt trist.

Anonym sa...

Jag undrar ju mer vad för slags vibrator du använder. Är på väg att skaffa en själv, just för att ha i ett förhållande, och är inte säker på vilken modell som funkar bäst i sådana situationer.

Anonym sa...

Hear hear! Jag kan heller inte komma av bara vanliga vaginala grejen. Dock kommer jag varje gång vi har sex - utan vibrator. Man kan ju göra på andra sätt - OCKSÅ. Med fingrar, till exempel.
Bara en parentes.

Sofia sa...

anonym verkar vara ett jävla kukhuvud som läser boken om "de sexuella vanorna i modern belysning" från fyrtiotalet som jag har i min bokhylla på allvar.

alla orgasmer är bra orgasmer. gör väl blanka fan var de kommer i från, och hur de kom. om någon annan får vara med på ett hörn är det väl trevligt, men är, då vi inte lever på fyrtiotalet långre, inte det viktigaste.

du är bäst jenny!

Colombialiv sa...

Håller med Sofia, varför i hela friden skulle det vara trist eller dåligt på något sätt?
Om ni båda kommer och ni båda njuter är det väl asbra?

Jenny sa...

Jag tror man måste prova sig fram till en som passar. Jag använder en som kallas delfinen, den är ganska stark.

Och fingrar används, men jag är lite för lat för att orka...

Anonym sa...

det finns en massa sexshops i södern.. längsmed motorvägarna och det brukar vara en massa skyltar innan. Tror att de mest är till för sexsvultna truckers men vågar man sig in så går det att hitta en massa grejjer

Anonym sa...

Jag måste också ha vibrator för att komma men har å andra sidan inget behov av att komma varje gång. Fingrar kan funka men det tar sååå lång tid och jag blir nästan uppsliten av "filandet". vibratorn är så mycket skönare! Funkar även bra som uppvärmning under förspelet. Min kille gillar det. Dessutom är det väldigt skönt för honom också, när han är i mig och jag trycker vibratorn mot klit. Vibrationerna känns hela vägen in till honom och han blir helt till sig!

Jag gillar bara att använda dem "externt", har aldrig njutit av att stoppa in. Det tar tid att hitta perfekta vibratorn, helst ska den inte låta för mycket (sjukt osexigt) men ändå gå att få ganska kraftiga vibrationer.

Linda R sa...

Jenny, KLOKER is your middle name!

Anonym sa...

Jättebra att du har med en vibrator helt öppet, Jenny. Jag är en man som varit med några år och oj vad jag önskar att somliga kvinnor hade varit lika rättframma som du. (Vissa var det och gjorde vårt sexliv extra fint) Efter övertalning har fler än en gått med på att smeka sig till orgasm inför mina ögon, något som också bäddat för ett bra sexliv.

Om inte en moralistisk väckelse typ USA:s mellanvästern drabbar Sverige kommer säkert de som är unga nu att få ett mycket bättre sexliv än det vi som knaprar på pensionsstrecket hade i vår ungdom.

Mera öppenhet och oblyghet i sängen är enbart bra.

/Erik