04 november 2011

Den där om fredagkväll hos oss

Fredagkväll hemma hos oss.

Lillebror sitter i soffan och lyssnar på Shania Twain och pustar att det här, det är äkta kärlek. Han berättar att sist han var hemma i Skåne så sjöng pappa och han med i Shanialåtar på högsta volym. Han har ätit upp alla chips och druckit upp mitt bubbelvatten, efter att Stolte mannen sa åt honom att föräta, så att han inte åt upp all vår lyxfredagsmat (jag äter ungefär en halv portion, Stolte mannen ungefär två och Lillebror ungefär tre-fyra).

I köket står Stolte mannen, dricker vin och skriker att bind då, din jävla kuksås! efter att ha vispat ihop äggulor med dragon och vinäger i lite mer än en halvtimme. Efter att ha fått ihop sin beaines fortsätter han att muttra att han måste våldtäktsduscha efter Lillebrors Twainmaraton.

Jag pratar med mamma i telefon och berättar att Fimpen nu lagt sig med huvudet neråt och att jag nämnde för vår barnmorska att vi tyckte att tvåtusen var för dyrt för en profylaxkurs, då satte barnmorska upp mig och make på barnmorskemottagningens egen utbildning som -trumvirvel- är gratis!

3 kommentarer:

josefin sa...

Jenny, det känns som att du är glad, lugn och stabil. Jag vet inte om det stämmer men det strålar verkligen harmoni och frid genom dina inlägg. Det är så skönt att se att du trivs och är glad. All lycka till dig.

A sa...

ett: skriver under på allt i kommentar ovan. det verkar väldigt fint. det gör mig glad, fast vi inte känner varandra och allt det där.
två: jag tror du skrev om de där breven till tonårsjaget, att du ville läsa såna? nu hittar jag inte det, så kanske drömde jag.
efterlyser typ en lista på såna brev, jag har knarkat massor, men vill ha fler. kan inte du som har stor blogg o massa snälla läsare efterlysa, JA VILL HA MER!
/A, för längesedan 'hooct'.

Jenny sa...

Fina, fina ni. Tack, jag känner mig faktiskt ganska lugn och tillfreds!