11 maj 2012

Den där om att blogga från landet

Hejhej,
nu är jag ute på Stolte mannens föräldrars lantställe. Det är ödsligt. I en skog. Om man går ut på stigen, förbi ån kan man få en plupp på nätet och kontakt med omvärlden. Jag har skittråkigt och en son som vaknar klockan fem varje morgon. Det är inte alls sol och häng på filt i trädgården, som jag trodde vi hade bestämt.

Stolte mannen, Fimpen och jag ska ha en Fimpenfest i sommar, en välkommen till världen, hoppsan det här visst gått några månader utan att vi fått tummen ur-fest. Jag tänker grillkorv med bröd, champagne och sol. Stolte mannen tänker nog något mer storslaget gällande menyn, för han är en sån kille. Fick tex dagens meny via sms tidigare "Tänker små salta anjovisar, lite persilja och ett stänk citron på toast. Ett glas vitt till det. Huvudrätt, helgrillade makrillar, rostad broccoli och ett sötpotatismos. Till desert kanske rabarberkompott?".

Han skrattar sånt där ont elakskratt som bara finns på film åt min varmkorv.

6 kommentarer:

Katta Kvack sa...

På mitt och Pärres bröllop ska vi ha varmkorv. Inte för att vi ska gifta oss pga att en av oss "inte tror på giftermål". Men när vi gifter oss ska vi ha varmkorv. Och sockervadd. Och popcorn. Pärre tycker att jag kan ta en sväng till grönan istället.

Chatrin Loov sa...

Jag är på stolte mannens sida när det gäller menyn, men det är nog för att jag är en sån tjej, haha

Barbafjant sa...

Vi kör namngivningsfest med varmkorv i sommar. Har bokat en hembygdsgård och då kan man ju inte hålla på och finmata sig, utan det känns mer välmatchat med varmkorv med bröd och sockerdricka och rulltårta. (Egentligen vill jag bara fixa fika pga är bulltant, men många har en bit att åka och vill nog ha nånting mer än tusen kakor.)

Jag skulle nog rösta ner Stolte mannens förslag även om jag inte var så tokallergisk mot fisk som jag nu råkar vara. Men så beror det väl på vilka som kommer och var man är.

Jenny sa...

Ja, den där menyn var ju till igår och inte till festen.

Och fasen, Katta, nu fick jag in tivoli/cirkustema i huvudet. Bästa temat! Skit också.

Barbafjant sa...

Aha. Jag tänkte "dagens meny" som i "dagens snazzy idé om vad man kan käka på Fimpenfest". Det verkar mer vettigt!

Camila sa...

Grillad korv och champagne låter så himla fint! Avspänt och enkelt, men ändå liksom...modernt. Jag hade tusen gånger hellre gått på en sådan fest än en med en flashig superavancerad meny.