05 december 2006

Den där om Fridaögonbryn

Kiss-äta-sovadebatten har aldrig varit hetare än här. Alla nya, främmande som kommer till våra för- eller efterfester måste svara på den djupt intelligenta frågan:

"Vad är skönast? Att kissa när du verkligen behöver det, äta när du verkligen behöver det, eller sova när du verkligen behöver det?"

Och nästan alla svarar med kissvaret. Jag var dum nog och svarade sovsvaret, och alla här spenderade säkert tre timmar av en förfest med att försöka övertala mig, sen resten av kvällen med att hindra mig från att gå på toaletten, för att bevisa hur fel jag hade. Efter X antal timmar gav jag upp och höll med dem.

Förra helgen hade vi en ny australienare med på festen och hon kontrade frågan med att fråga vad vi helst skulle vara utan hela våra liv: sex eller alkohol. Alla svarade sex, utom vår halvgalna, irländska, som är katolik. Hon påstod sig kunna vara utan sex, men inte alkohol.

Den här helgen hämnades jag på alla som somnade på efterfesten. Den första som somnade fick texten "inte så kaxig nu, va? Sova är visst bäst!" på magen. Nästa fick Europa målad på kinden, en tredje ett Fridaögonbryn och en fjärde fick en linje som gick från höger stortå, upp över kroppen, runt, runt och ner till vänster stortå.

Kom inte och säg att jag inte är kreativ!

6 kommentarer:

Anonym sa...

du vet. ögonblicket, som gärna utspelar sig i soffan när någon du håller dig kär håller om dina ben, då du precis somnar framför ett haltaskigt tv-programm. just då. när du somnar in.

just då känns det närmast orgasmerande för mig.

kissa? oh well. förr eller senare kissar du på dig. precis som du somnar. men när du kissar på dig är det knappast skönt!


p.s välkommen hem till sthlm. när det nu är...

Jenny sa...

Jo. Ja. Men tyvärr fanns inte det alternativet. Men det var ett bra svar. Och det finns sa manga bra svar. Och komma hem till Sthlm sker inte än pa ett tag. Tyvärr.

sara sa...

haha, helt klockrent! "inte så kaxig nu, va?" du bara måste ha rätt!!!

Anonym sa...

En fråga som vi har dryftat länge är vad du skulle vara utan resten av livet - mat eller sex? Istället för att få äta mat fick du bara ett piller som gav dig den näring du behöver så du inte dör...

Shirika sa...

Min systerson som nu är 16 funderade en hel del på det där redan i fyraårs-åldern.
Han o syster hade varit ute på stan hela dagen, och på hemvägen var han jättebajsnödig. Han kutade in på toaletten, slet ner brallorna och syrran hörde hur han stönade högt därinne. Sedan kom det en lång suck, åsså ett; Aaaaah - att bajsa när man är bajsnödig, är skönare än att... skönnare än att.... *funderar*... gå på BADHUSET!

Så jag tror att du får lägga till bajsa bland valen, så kommer svaren att se helt annorlunda ut! :-)

Jenny sa...

Sara: Jo. Tyvärr är det nog sa!

Vida Latina: Och du väljer..? Mycket svar fraga. Far ta upp den imorgon, när det är födelsedagsfest.

Shirika: Bajsa har varit med bland valen. Alla höll dock med om att kissa är bättre än att bajsa. Ingen aning om varför, det är bara sa!