23 januari 2007

Den där om att träna

Jag har börjat träna igen. Och när jag skriver träna så menar jag ingen mesträning, som jag sysslade med i Mexiko. Träning, för mig, utförs som allt annat i mitt liv: överdrivet. Fem till sju gånger i veckan. De små gubbarna som styr min kropp måste vara ganska chockade över det plötsliga uppvaknande de fått, efter att ha suttit och jäst och ätit choklad i Mexiko, där jag mest tränade ölarmen och benen i grymma dansmoves. Eller okej, jag dansar inte så djävla bra, men jag hoppar en del. Det är den dålige dansarens sätt att ta plats på dansgolvet utan att bli utskrattad.

Jag har börjat träna nån Forzakombination på tisdagar, där man ska hugga med låtsassvärd. Jag hugger av osynliga huvuden på osynliga små japaner med mitt osynliga svärd. Kul, tills jag kollar mig själv i spegeln och ser hur förbannat korkad jag ser ut. Jag vill ha riktiga svärd. Och riktiga japaner.

Det hade i och för sig varit en väldig åtgång på japaner, när jag tänker efter.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har du emot japaner egentligen?

Anonym sa...

Om Japanerna tar slut kan du väl hugga ett par Schoneser? Snälla!

Jenny sa...

Erik: Verkligen ingenting, men Forza är från Japan och det känns liksom mest naturligt att fightas mot dem när man kör sån där kampsport. Som på film.

Anna: Ska se vad jag kan göra. Känns som om det naturligaste hade varit österrikare efter japaner.

Anonym sa...

Du får helt enkelt hyra The Last Samurai för lite blodbad ;)

Daniel Storey sa...

hopp! så det är så man gör. personligen så brukar jag iofs, efter en öl eller två, alltid få för mig att jag faktiskt kan dansa. vilket givetvis inte är sant. så hopp, det lät som något jag ska försöka komma ihåg till nästa danstillfälle!

the perishers är svenska, de kommer tillochmed från min gamla hemstad umeå. men jag gör ett försök till och slänger ur mig:

hello saferide, nicolai dunger & stina nordenstam. sen är jag lite pinsamt disco-svag för september.

Anonym sa...

men det finns ju så jäkla många japaner

faen, jag har träningsvärk efter en dags tränande, har itne riktigt pallat att träna ännu... ha ha

Anonym sa...

Låter kul. Jag vill prova. Undrar om de har Forza i Buenos Aires... eller i Wien, kanske?

E

Chris sa...

japaner japaner! det där lät skoj. skulle det gå bra med, säg, små ryssar också? danskar?

Jenny sa...

Anders: Har för mig att den filmen är den sämsta någonsin?

Storey: Hoppa är klart underskattat. Särskilt när man är lite halvfull och inte riktigt märker alla man hoppar på. Musiken finns i listan, som börjar bli överfull nu, dock hoppar jag nog över September, känns inte riktigt som om mexikanaren skulle uppskatta henne. Har du hört Dunger på svenska? Tycker att det är klart bättre än engelska.

Karro: Träningsvärk är en skön smärta! Försöker jag intala mig.

Erik: Helt klart värt att prova. Akta axlarna bara!

Christina: Man kan nog ta precis vad man vill. Bankkunder?