27 november 2005

Den där om att lämna

Jag vet att han kommer läsa det här.
Och jag vet att han kommer reagera.
Men jag måste.
Och han tar inte det på allvar.
I alla fall inte på Jenny-allvar.

Han bara blåser bort det som är viktigt för mig.
För att han är trasig.
Så väldigt trasig.
Vilket gör starka Jenny trasig.
Som om mina tankar och det jag tycker är viktigt vore damm.

Jag lovade att aldrig lämna honom.
Jag har alltid trott att det skulle bli han som skulle lämna mig.
Nu kanske jag blir tvungen att bryta mitt löfte.
Eller har han redan lämnat mig för längesen?

Och hur släpper man någon?
Hur säger man att det får vara nog nu?
Hur förklarar man att ifall man inte slutar nu så kommer man bli så hålig och trasig att det aldrig mer kommer kunna fästa några känslor på en?
Hur?

Och kanske är det så att det är svårade att lämna någon man älskar
än att bli lämnad av någon man älskar.

Inga kommentarer: