08 november 2005

Den där om telefonsvarare

Varför är det så svårt att prata in på telefonsvarare? Både när man ska prata in på andras och när man ska prata in ett eget välkommenmeddelande på sin egen telefonsvarare. Idag pratade jag in följande samtal:
"Ehhh... hej K, det här är Jenny, jag skulle bara säga att eeeehhhhh... det gick bra med veterinären... ehhh... ja... hon skrev ut ett recept mot snuva....
...
...
...
...
okej, hejdå."

När jag gick på högstadiet så pratade jag in ett jättefint välkomstmeddelande på familjen H:s telefonsvarare, låten som är till serien Familjen Adams spelade sen sjöng jag med om familjen H.

Det meddelandet fick inte vara kvar för farfar fattade inte att det var en telefonsvarare, så såhär lät det alltid på telefonsvararen:
"Men hallå? Hallå? Äh, jävla ungar till att leka! Klick".

1 kommentar:

Jenny sa...

Eline: Jo. Men ännu mer synd om mitt fina meddelande!