06 november 2005

Den där om U-land

När jag var och handlade precis hann jag med att irritera mig på följande saker:

- brödet var gammalt för det är helg och vi lever i ett u-land, så på helgerna kommer inte nytt bröd.

- grönt tefilmjölken var slut för vi lever i ett u-land, så på helgerna kommer inte nya varor.

- det fanns inget chips med smaken lök eller peppar, så jag tog grillchips, och har man varit suger på lökchips i två veckor så är äta grillchips en ganska stor antiklimaxupplevelse. Och nu när jag kollar så finns inte lök. Är jag helt borta i skallen? Finns det inte lökchips? Jag som är så sugen!

- Posten var stängd. Jag trodde att de la posten i ICA för att den skulle vara öppen längre och oftare. Hurra vad bra det funkade, de stänger klockan två. Och ja just det, det måste vara för att vi lever i ett u-land!

- När jag kom ut från affären gick det ut två åttaåringar (joho, för man såg hur gamla de var) ur ett sånt där drop in solarium. Hur många åttaåringar solar egentligen? Det är sjukt.

Allt detta ledde fram till att jag kom på att jag nog har pms, eller att något är fel på världen, eller i alla fall vårt u-land till land. Jag förstår om mamma, bror Johan och M inte trivdes att leva med mig när jag skulle ha mens...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant! Vi måste verkligen leva i ett u-land för ibland är allt så j-vla fel. Men du? Jag trodde det var jag som var M? Inte har väl jag någonsin påstått att det var jobbigt att leva med dig när du hade pms?

Jenny sa...

M: Men det var jag. För det vet jag. Till och med jag tycker att jag är jobbig.