26 november 2005

Den där om Naiv. Super.

I min bok (som jag precis läste ut) så listar de alla djur de sett. Så det måste jag med göra. För listor är kul. Och djur på zoo/djurpark gäller inte, för de är bara på låtsas!

Katt
Hund
Massa svenska fåglar (räknas som en, för annars blir det jobbigt)
Påfågel
Fiskar (räknas också som en, annars blir det tråkigt)
Häst
Ko
Grävling (påkörd, men räknas ändå)
Mask
Skalbagge (massor av olika)
Loppa
Skabb (de är så små att jag måste ha sett miljontals)
Tusenfoting (både svensk pytteliten och afrikansk stor som ett hus)
Larv
Fjäril
Humla
Bi
Geting
Elefant (vild)
Antilop (eller vad det nu var)
Vårtsvin (en sån där som Pumba)
Pelikan
Flamingo
Gris (har till och med ridit på)
Får
Get
Höna (och tupp och kyckling och ägg)
Flodhäst (okej, jag hörde dem mest, man fick inte titta, för de var farliga)
Sköldpadda (har båda ägt och sett vild, när jag dök)
Sjöborre
Apa (vild babian)
Tse-tsefluga
Vanlig fluga
Mygga
Hare
Kanin
Igelkott
En massa insekter
Ekorre
Delfin (vild, som jag simmade med. Den bet mig i armen.)
Rådjur

Ärs, det här var ju jobbigt!

3 kommentarer:

Formerly known as hooct sa...

åh, naiv super? jag aelskar den.

Jenny sa...

Hooct: Mja. Det var nog inte riktigt min typ av bok...

Anonym sa...

Igen. Men jag bara måste:

Jag är inte dummare än att jag inser nyttan av en viss kunskap.
Men jag känner mig inte säker på vad som är viktigt och vad som inte är det.
Jag saknar inriktning. Översikt.
Hur får man översikt?
Kanske kommer det med åldern. Men kanske inte.
Ska jag bara gå runt och vänta som en annan fåntratt?

//
E.L

Sorry :)