11 oktober 2006

Den där om att jag lovade mig själv att aldrig ha några listor i min blogg

Fyra arbeten jag har haft i mitt liv:
1. Sportklädesansvarig (låter fancyfancy, men det var på Stadium)
2. Biljettförsäljerska (hamnade på plats 92 av de jobb som stockholmarna ville ha. Av 100 möjliga)
3. Barnflicka
4. Inkastare för en bar i Medelhavet (inte i Medelhavet. Vid Medelhavet.)
5. Författare.

Fyra filmer jag kan se om och om igen:
1. Ingen, eftersom jag aldrig ser en film mer än en gång
2. Men okej, om jag måste:
3. Gone with the wind
4. The English patient
5. La vita è bella

Fyra städer jag har bott i:
1. Brighton
2. München
3. London
4. Málaga
5. Ciudad de Mexico

Fyra tv-serier jag gärna ser:
1. Har ingen TV
2. Betalar inte den där avgiften
3. Sist jag följde en tv-serie så var det nog Vänner.
4. Jag har inte ens sett särskilt många avsnitt av Sex in the city
5. Och ja, ni kan få döda mig nu, eller, hellre, bjuda in mig till ett Sex in the city-maraton.

Fyra ställen jag vill åka till:
1. Japan
2. New Orleans
3. Camberra, hälsa på en kompis
4. Moskva
5. Buenos Aires

Fyra webbsidor jag besöker dagligen:
1. www.dn.se
2. www.minmail.se
3. www.blogger.com
4. www.nytimes.com
5. www.minandramail.com

Fyra favoriträtter:
1. Sushi
2. Pasta
3. Min fasters köttbullar
4. Tacos klockan fem på morgonen
5. Glass

Fyra ställen där jag trivs:
1, 2, 3, 4, 5: Anywhere is paradise.

Fyra bloggare jag vill utmana att svara på de här frågorna:
Ingen, daremot skulle jag vilja att ni hittade till foljande bloggar:
1. Den där vackra, som går utbildningen jag vill gå, och som jag fick den har listan av.
2. Den där med det vackraste språket, som jag känner igen mig så mycket i.
3. Den där underbara, som jag inte träffat, men skulle träffa, men aldrig träffade.
4. Den där jag just upptäckt, som ar hemlighemlig, men så bra.
5. Den där som går det jag gick, som kommer få vg på tentan.

Och ja, jag är dum i huvudet och ser inte forrän nu att man bara skulle skriva fyra saker på varje!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Oh. Måste kommentera. Genast.

(Och yes, jag tillbringar hela dagarna på internet och svarar på folks inlägg innan de har hunnit publicera dem, nästan.)

Författare? När var hur? Berätta!

Jag är också kär i La Vita e Bella.

Och om du tar dig till New Orleans innan mars eller så kanske jag kan ta mig dit. Eller så ses vi kanske hemma i Sverige någon gång, som normala människor.

Fast hur kul är det att vara "normal", egentligen?

Jenny sa...

(Ingen fara, jag ar likadan, och jag borde leva livet som utbytesstudent).

Forfattargrejen ar... lite hemlig och det ar ju skitbra att jag berattar det har. Sa darfor skriver jag bara det. Happ!

Nar flyttar du till Sverige igen? (Gissar pa mars) Och var? Har en van har som bor i NO, vet inte om jag hinner dit innan mars dock.

egoistiska egon sa...

vackra? åh, nu rodnar jag. vad söt du är.

roligt med 5, jag trodde först det var ett slags obstinat försök att krossa lite av meningen med listan (fyra!) bara för att du inte vill ha listor i din blogg. haha :)

k sa...

Baby, jag tvivlar starkt på att jag ens klarade tenthelvetet, så VG finns inte ens med som alternativ. Time will tell antar jag.

Och här. Den kanske inte riktigt är up to date, men det mesta stämmer.

Chris sa...

tack underbaring du själv. jag gjorde den där listan för nåt tag sen,
här.