08 september 2009

Den där om att jag undrar hur de minns mig

Vi står på ett smockat Debban Slussen och hela dagen har jag varit en av grabbarna med grabbarna: sju stycken längre än mig på Gröna Lund och sjukampat. Druckit en förbannad mängd öl och shottat vodka. Jag, hälften så stor som dem, försökte hålla samma tempo och antagligen är det därför jag kommit sist även om jag hatar att komma sist (låg plats tre hela vägen genom, fram till luftgevären som var alldeles för stora för mina armar).

Vi står på ett smockat Debban Slussen och grabbarna står runt mig öl i handen blicken mot de där mörkhåriga där borta, ni ser? När någon av dem berättar att han låg med hångelMaria i helgen. Say what? säger jag. Och någon av dem berättar att hångelMaria var hon som hånglade med alla på högstadiet. Den lätta, som var fullast, inte tänkte sig för. Jag frågar någon av dem hur mycket han tänkte sig för.

På högstadiet.

Så jag fylleskäller på någon av dem i en kvart tills han ser skamsen ut och jag vänder på klacken och går bort till Stolte mannen, borrar in min näsa i hans lukt och tänker att någonstans i Skåne finns det någon av dem som tänker på mig som hångelJenny.

5 kommentarer:

Anonym sa...

kommer hem till Sverige
dar nagon antagligen minns mig som hangel Lina...
kanske lika bra att satanna borta

liinalainen.blogspot.com

Anonym sa...

kommer hem till Sverige
dar nagon antagligen minns mig som hangel Lina...
kanske lika bra att satanna borta

liinalainen.blogspot.com

Anonym sa...

kommer hem till Sverige
dar nagon antagligen minns mig som hangel Lina...
kanske lika bra att satanna borta

liinalainen.blogspot.com

Tillsammans-bloggen sa...

Den som har hånglat mest när hon dör vinner!

Anonym sa...

Jag var känd på högskolan (!) som hon som kunde suga kuk. Det kändes...fint.