23 september 2009

Den där om min tisdag

Hittade en sak hos Egon, som hittade hos Erika som hittade hos DN.

6:oo ringer larmet på min mobiltelefon, som jag under natten fick i huvudet två gånger för att jag sover lite vilt.
6:15 ringer larmet på min mobiltelefon, som jag under natten fick i huvudet två gånger för att jag sover lite vilt. Min mobiltelefon har ingen snooze, utan man måste ställa ny tid på den.
6:3o ringer larmet på min mobiltelefon, som jag under natten fick i huvudet två gånger för att jag sover lite vilt. Min mobiltelefon har ingen snooze, utan man måste ställa ny tid på den. Jag ska köpa ny telefon i helgen, men det har jag sagt i några veckor nu.
6:35 vaknar jag med ett helvete! Och tror att jag har försovit mig.
6:36 kissaduscharoll-onakammaborstatänderspringa ner till cykeln.
6:59 cykla till pendeltåge.
7:1o är framme vid pendeltåget, sätter på ljudbok (just nu ganska dåliga Om jag kunde drömma med Stephenie Meyer).
7:15 tåge kommer, jag hoppar på och ljudbokar.
7:19 tågfaen stannar och vill inte köra vidare. Sen vill det köra vidare och gör det.
7:2o en konstig man sitter mittmot och jag tittar på honom medan jag ljudbokar.
7:3o framme vid arbetsplatsstad och går dit.
7:35 upptäcker att jag inte kan åka hissen hela vägen upp till plan tretton, utan måste snedda genom plan elva för att de håller på att bygga om.
7:4o går trappa från plan elva till tretton.
7:45 smyginternetar. Hälsar på mina favoritkollegor. Tar kaffe och gröt, minus kaffe och gröt för jag dricker inte kaffe (tar te) och jag fuskar och äter Sport +knäcke.
7:59 rusar ner till plan åtta.
8:00 säger att nu är klockan åtta:prick, så nu kör vi! och utbildar sen folk i lagar, arbetsrätt och rutiner fram till lunch.
11:55 ber en kollega vänta på mig på lunchen, går ner till Hemköp och köper soppatomatochbönor.
12:15 äter soppatomatochbönor.
13:oo har bett en jurist utbilda vidare i skadestånd och har därför fri lek fram till 14.3o. Frilek innebär planera möten, prata med två chefer, kolla genom utbildningsmaterial samt gå till ICA och handla kakor på företagskortet.
14.3o tittar på när folk äter kakor och slickar lite, lite på mitt sockriga finger.
14:45 håller genomgång med mina elever, som både är nya och gamla inom företaget. Kollar upp vad de kommer ihåg och kan genom stickprov. Blir både nöjd och onöjd. Låter dem gå tidigt.
16:o5 går tillbaka till mitt kontor och låtsas jobba lite. Ändrar lite formuleringar i utbildningsmaterialet, ringer en kollega för att gå genom ett svårt fall.
16:3o folk börjar gå hem, jag måste sitta kvar och jobba över. Stolte mannen ringer och frågar hur sen jag blir, jag svarar att jag hoppas att jag inte blir senare än åtta.
2o:oo jag blir senare än åtta.
2o:3o lämnar jobbe
2o:35 samma sak som hit fast tvärtom. Utan konstig gubbe.
2o:5o lax och matvete tills imorgon! Manvete och keso är min nya favoritkombo. Älskar. Nej okej, jag älskar nybakta kanelbullar. Matvete och keso är okej.
22:oo ska läsa min andra bok Middlesex (som jag inte alls trodde skulle vara hemsk. Varför är den hemsk? Jag trodde att den skulle vara rolig!).
23:4o Stolte mannen väcker mig när han tar min bok från mina händer. Jag vänder mig om och somnar om.

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

KUL! Jag gillar sånt här. Hihi.

M sa...

Hur klarar du av att alltid jobba övertid och bara träffa Stolta Mannen en kortis om kvällarna?

Mitt förhållande har varit så (nära att det tog slut pga man börjar undra hur den andre ser ut) och jag fruktar att det ska ske igen iochmed arbetsplatsbyte.

/Mary

Jenny sa...

Mary: Bra fråga. Jag tror att det hänger på tre saker:

Ett.) Han jobbar väldigt konstiga tider, eftersom hans kontor är öppet 24/7 (internationella kunder, sover inte kunderna kan inte heller det svenska kontoret sova). Jag passar oftast över när han jobbar sent. Jobbar han tex till elva på kvällen passar jag på att jobba övertid den dagen.

Två.) Jag älskar att jobba. Min mamma är arbetsnarkoman och jag har misstänkt halva mitt liv att jag kommer att bli som henne. Det hjälper att Stolte mannen är likadan.

Tre.) Vi kvalitear när vi träffas. Vi har ingen tv, utan kan sitta ihopkrupna på golvet, kramas och prata istället. Vi umgås väldigt, väldigt mycket när vi inte jobbar.

Tror dock inte att vi kommer kunna fortsätta så här i evigheters evighet.