06 september 2009

Den där om hur min vecka varit. Ungefär.

Jag har varit inne i världens bästa bok, så där mycket så att man saktar ner i rulltrapan så att man missar tunnelbanan och får vänta extra fem minuter och det är jippie! för man får läsa sin bok. Och så där så man nästan missar sin jobbstation och man bara okej axelryck? jag får väl åka tillbaka!

Sen stå på Debbans uteservering och det är så trångt att man står som packade små sillar, men det är okej, för det är ju ändå Sverige, men vakten kommer fram, fast det är tretusen pers och pekar på min kompis och säger att hon inte får eller ska dricka mer öl. Då blir man knulla digfinger med hela kroppen.

Eller på torsdag, när man typ bantat i två veckor och ställer sig på vågen och har gått ner ta-dam inga kilon och blir så sur att man bestämmer sig för att gå hela vägen hem från jobbet-hem (tre mil eller så) i regn.

Kommer sist på sjukamp på Grönan bland Stolte mannens only man-vänner. Ligger trea tills vi ska skjuta luftgevär och jag är pytteliten jämfört med den djävla bössan. Säger till att jag inte orkar hålla upp den och de killskrattar. Får noll poäng och blir skitsur för jag vill hävda mig, vara bäst bland killarna.

Och på tisdagen, tror jag, introducerar jobbkompis FarmVille på Facebook och jag blir fast i det och visar det för min bror, som går om mig i poäng, fast att jag har tre svarta får och en gås (!) och bara väntar på vad som kommer hända med kaninen när den är klar.

Säger förlåt till mitt hår för att jag inte klippt det på länge, går till en ny frisör, och nej, inte heller hon fastnar som skitbra att ha. Jag vill bli kär i min frisör, vill älska henne för evigt, och inte, som i Studentstaden, säga nja om min frisyr, varpå hon säger gå hem och känn på den några dagar. Känner på den några dagar, alla mina kompisar säger att jag är skitsnygg, men de har samma frisyr som jag, för de klipper sig hos samma tjej. Klipper mig själv och rycker på axlarna.

3 kommentarer:

egoistiska egon sa...

men vad är det för bok? den här till vänster, tidsresenärens hustru?

It´s all about me sa...

Sådär kände jag när jag läste Flyga Drake; mitt inlägg liknade ditt, att jag typ ville missa tunnelbanan bara för att få läsa lite till. Jag LÄNGTAR efter den känslan igen; har en bunt böcker som väntar, får se om någon får mig så igen...

Ang. banta och inte gå ner i vikt; jag skulle inte heller gå ner i vikt av att banta, kroppen ställer ju in sig på svält! FÖr mig funkar det som bäst att äta av allt, även godis, men MINDRE av allt. Räkna kalorierna och byt ut maten mot nyttigare mat. Typ slopa kolhydrater. Tänk på att nötter och frön innehåller DUBBELT så mycket kalorier som godis, så även om de inte innehåller någon skit har man på 100 gram vips fått i sig 700 kalorier, lika mycket som 200 gram godis...

Jenny sa...

Tidsresenärens hustru it is. Läst klart den nu och grät mig genom de sista kapitlen.

Och jag bantar kanske inte så mycket som jag dietar. Äter nyttigare och tränar mer. Inget socker och inget vitt!