21 september 2009

Den där om att våga

Jag har precis sökt ett nytt jobb. På ett viktig(are) företag, med viktiga människor. Som forskar och håller på. Som är inriktat ännu mer mot det jag är utbildad till och med högre lön. Det skrämmer skiten ur mig och jag kommer antagligen inte att tacka ja till det, för det ligger i fel stad, men ändå. Jag testar mitt värde. Det är som att försöka få hem ett one night stand eller göra ett test - man blir värderad och hoppas på att man är bra nog.

Och är jag inte bra nog så fortsätter jag väl vara skitbra chef där jag är nu.

1 kommentar:

Miss Baglady sa...

hehe det är rätt. Man måste våga ... håller också på att söka jobb, men snarare för att jag är så sjukt uttråkad på mitt nuvarande att jag känner hur jag tappar i värde varje dag som går.

Kind of sux.

Lycka till i alla fall.