23 februari 2011

Den där om att man kanske inte ska läsa det här om man bara sett avsnitt ett...

Jag och Stolte mannen tittar på the Pacific. Jag har en favorit, han har nyss gift sig med en micke snygg tjej. Stolte mannen säger att han kommer att dö, för det är upplagt så. Jag säger sluta! Sluta, för i Pacific så dör inte de man tror, de väljer liksom ut slumpvis som i vanliga krig. Sen dör min favorit. Jag svär åt honom: var du tvungen att åka tillbaka och leka hjälte? Nu får hans micke snygga tjej gå ensam på stranden och titta in i solnedgången.

Ps: Rami Malek - micke snygg han med.

1 kommentar:

Oscar sa...

Ouh, jag tyckte "The Pacific" var jobbigt. Bra, men jobbigt. I "Band of Brothers" fanns en viss romantik, som det så ofta gör i andravärldskrigsskilldringar, men i pacific så är det så jävla mycket missär o regn o lera o kissa i sängen o allt vad det heter.
när jag tittar på den blir jag tacksam över att jag är född på 70-talet i Sverige istället där o då.