02 mars 2011

Den där om att komma som man är

Nu kom jag på att jag kanske är fåglarnas Stureplan. Hoppas inte. Tänk om snacket går

Ska vi till det där nya stället som öppnat? Jag har hört att de har fin mat, det sa Maggan? Jag ser henne framför mig, hon vet inte riktigt vilken kjol hon ska ta på sig, är brunt inne? Ska hon kamma tofsen åt vänster eller höger?

Hennes man vågar inte riktigt flyga hit, känner sig inte fin nog. Han vill hellre till det vanliga stället, där kan man få vara som man är, bajsa lite i maten, behöver inte hålla in magen.

Jag kanske måste hänga upp en skylt? "Alla välkomna!"?

2 kommentarer:

anydaynow sa...

Haha, jag läste det här inlägget innan jag läste det under och förstod ungefär precis ingenting!

Men nej, hoppas inte! Du vill ju inte bli fåglarnas Fadde Darwich liksom (pre-prison), så kör på skylt du.

Jenny sa...

Åh, fåglarnas Fadde... fast tänk ändå, så mycket man skulle få vara med om!