26 augusti 2011

Den där om sybebisböcker

Jag sitter och pratar hösten på en skärgårdsö. Allt jag vill göra. Allt jag borde göra. Börja nytt jobb, plugga, åka på Sverigeweekends. Handla en barnvagn (för det är det enda vi kommer på att man måste ha), bygga en väggfast bokhylla, läsa massor av böcker, ha en Lillebror inneboende. Så kommer jag på att jag vill sy bebiskläder. Jag vill sy bebiskläder jättegärna. Jag vill bli en sån som syr så mycket och bra att hon helt plötsligt säljer bebiskläder. Så jag går in på biblioteket för att kolla om de har böcker på hur man gör (bebismössor verkar vara en bra början). Den första sybebisboken är från 1977. Den andra från 1982. Den tredje från 1977. Den fjärde släpptes 1944.

Men det kommer gå fint det här. Även 1944 hade väl bebisarna mössor?

8 kommentarer:

emsan sa...

Det är nog för att alla vill sticka nu för tiden! På mitt bibblo finns massor av stickböcker för barnkläder =)

pippigull sa...

Det enda man behöver köpa till barnet är vagn, en babysitter som de också kan ligga i från början, kanske en sele/sjal (jag har haft mycket nytta av min sele).
Det mesta andra är överkurs - till sist har det iallafall blivit så att jag bytt blöja på en handduk på golvet mest hela tiden - skötbord var nog inte för mig...

Formerly known as hooct sa...

världens finaste hemmasydda bebiskläder:
nusse.blogg.se

Jenny sa...

Jag känner att det här med bebisshopping (och i och för sig att sy kläder till bebis) kan gå heeelt överstyr. Vi var och kollade på bebisavdelning och bara "en bebisfilt! Måste ha!", sen kom vi på att varför det? Kan inte bebis sova på vanlig filt? Svar - jo.

Anonym sa...

Du, säg att du tyckte om boken..All my friends.. Vore så jävla trist annars!

/I

Sofia sa...

Kolla i välsorterad tidningsbutik, typ Presstop, de brukar ha mycket sy bebiskläder-magasin!

Caroline sa...

http://emelieohlsson.blogg.se/2011/august/vart-stora-projekt.html

söjker någon som vill jobba och pyssla och sy

Jenny sa...

All my friends-recension kommer!

Presstop ska besökas!

Jag är inte alls sy-kunnig, som de vill. Är mycket, mycket osy-kunnig!