27 november 2006

Den där om jissessåklardjävlaskit

Jomenvisst. Varför inte?

Nu när man ska lämna landet så träffar man någon som man måste låtsas som om man inte gillar. För egentligen gillar man honom ganska mycket för han är cool och häftig och jobbar lite som dj och har ett eget band (såklart) och han lyssnar på bra musik och förstår min engelska, men vägrar prata engelska tillbaka, för att jag måste lära mig spanska bättre. Och självklart glappar det lite och vi skrattar när vi inte förstår varandra och han låter mig köra hans bil (jeep, eftersom han är tuff) och jag skriker högt för han förklarar var jag ska köra på spanska och jag hänger inte med och trafiken i Mexico City är knullsvår. Och han har gått genom saker och har haft cancer, fast att han är yngre än vad jag är och han bjuder ut mig på dejt och vi fnissar när han berättar att han måste gå närmast vägen, för det har hans mamma sagt att han måste göra när han är på dejt. Och jag glömmer hela tiden bort att han ska gå närmast vägen och han måste flytta mig in mot husväggen och han gör det genom att smeka min nacke och jag älskar när han smeker min nacke. Och han har lockigt hår (!) och ibland har han det i hästsvans och alla mina kompisar gillar honom och tycker att han är laid-back och jisses, han är så söt! Och han tar på min kropp och sager att han älskar att ta på min kropp och jag svarar att jag älskar när han tar på min kropp. Och vi går och ser ett band och han lyfter upp mig så att jag ska se. Och han ringer alltid när han lovat och är inte sådär sockersöt mot mig, som jag hatar, men köper ändå te till mig i precis rätt tid och han kramar så bra, för hela jag får liksom plats och han lånar ut sin tröja till mig när jag fryser och skrattar åt mig när jag trampar i hundbajs. Och han bjuder med mig till fester och håller min hand när han inte måste leka dj och springer för att hämta sprit åt mina kompisar och ger oss förbjudna saker att röka och han kysser mig med hetta och ler åt mig när jag försöker diskutera politik på spanska med en av hans kompisar och en av hans andra kompisar kallar mig Estrellita och när han frågar hur många av hans kompisar jag kysst ljuger jag och svarar att jag bara kysst en.

Jajisses.

14 kommentarer:

ajja sa...

jajäklar hörru. Slå in honom i ett paket och ta med honom hem. Ett måste.

S sa...

Håller helt med Ajja!

Jenny sa...

Ja... tja... om man ändå kunde...

trasselfia sa...

ja, det finns inget bättre än konserter med någon speciell.
och man känner sig aldrig så speciell som när den lyfter upp en. utan att man ens behöver fråga.

ja...

:)

trasselfia sa...

ja, det finns inget bättre än konserter med någon speciell.
och man känner sig aldrig så speciell som när den lyfter upp en. utan att man ens behöver fråga.

ja...

:)

Anonym sa...

Det dar med att ga langst ut vid vagen gor karln min med och insisterar pa att hans mamma har sagt att det maste vara sa. Hur bra som helst ju. Paket och massa frimarken ar pa sin plats.

soulkatt sa...

aaaaaaaawww my god.

Jenny sa...

Trassel: Precis så!

Kaia: Det hände på min första dejt här med. Jag fattade ingenting. Men det ska tydligen vara ett tecken på gentlemannabeteende. Lite fint. Och sött.

Soulkatt: Jag veeeeeet!

soulkatt sa...

långdistans? ta med dig honom!

Jenny sa...

Soulkatt: Önskar mig honom i julklapp. Honom med lite socker och honung pa.

soulkatt sa...

jag ska skriva kravbrev till tomten. !

Jenny sa...

Jag med! Undrar hur manga brev han maste fa innan han ger med sig.

soulkatt sa...

fem om dan! fan. sånt där som du skriver om kan man skriva tio om dan för. minst. aaaaaww

ania sa...

nej men aj, att livet alltid ska vara så... ironiskt. MERDE!