29 november 2006

Den där om Salma

Ahknullamiglångsamt! Nu har jag suttit i... nio timmar på raken och skrivit klart mitt paper (sexton sidor) för min feministklass. Dokumentet är döpt till "Svenska kvinnors föreställning om mexikanska kvinnor - stereotyper, fördomar, Salma Hayek och en liten del sanning" och är fan det bästa jag någonsin presterat på spanska. Mest för att jag inte presterat särskilt mycket på spanska.

Jag inbillar mig att jag slavat idag för att jag borde ha lämnat in det igår, men vi vet alla att det är för att jag ska på dejt imorgon. Om nu den
djävla mexikanen går och beter sig som en mexikan imorgon, och inte ringer, kommer jag fan personligen mörda honom långsamt. Must have wine. And sweet lovin'.

Och ps: Salma har gått på mitt universitet här. Det är tufft.

8 kommentarer:

soulkatt sa...

salma hayek är sweet.
dont forget to tell us all about your daaate...

aawww

Jenny sa...

...Om tre timmar är jag där!

Å sa...

Nu har jag tillbringat två arbetsdagar med att läsa igenom hela din blogg samt alla kommentarer. Varför? Jag hade (av någon outgrundlig anledning) inte hittat hit innan och eftersom jag gillade det jag läste så kunde jag inte låta bli. Och på vägen lyckades du visa mig något jag inte velat erkänna för mig själv. Nu måste jag bara fundera ut vad jag ska göra med den vetskapen.

För övrigt ser våra fötter exakt lika dana ut (fram tills du tatuerade din ena).Lite scary faktiskt...

David sa...

Grattis! Till att du blev färdig alltså. Ja, det är ju typiskt mexikaner att bete sig som jävla mexikaner, fattar inte hur de orkar. Tröttsamt.

Jenny sa...

å: Men oj! Vad svarar man på sådant? Ska man skratta eller gråta? Och den där vetskapen vill jag gärna veta, du kanske kan berätta för mig och göra mitt liv lite lättare med? Om det nu blev lättare? Men tack, du lyser upp min dag!

David: Tack. Och den här mexikanen verkar bete sig bättre än de andra som beter sig mexikanskt. Så nu kanske jag får ett annat referensregister när det kommer till hur mexikanare beter sig.

Anonym sa...

Daten??
Nå spännande? Berätta gärna! :)

Å sa...

Jenny: Du behöver inte svara överhuvudtaget. Men jag föredrar om du skrattar, jag tror du har nog med bekymmer.

Och ja, det var en tung vetskap jag fick. Satt hela kvällen igår och funderade på vad fan jag håller på med... Jag tror inte att du får ut så mycket av det men när jag vet varthän det barkar så kan du få följa med på vägen om du vill. ;)

Jenny sa...

å: Jag följer gärna med.