12 mars 2012

Den där om att börja på a

A,

Ardelius, Gunnar.

Vi ligger på vita nymanglade lakan. Benen ligger som spagetti: ihoptrassel. Armar och händer som överkokta snabbmakaroner: ihopklibbade tättätt. Du öppnar pärmen viker till och boken knakar så där som nya pocketböcker gör.

Vi är på kärleksresa i Italien. Fast allt är så nytt, vi har bara sagt till varandra att vi varit tillsammans i två månader, har flörtats i fler. Det är tre månader kvar tills du på fyllan säger att du älskar mig för första gången. Så vi kallar det inte för kärleksresa ännu. På korten från den där resan tittar jag in i kameran, min lugg är för lång och jag har på mig en för kort klänning och ditt hår är blont nästan vitt efter sommaren. Vi ser så små ut. Så unga.

Du frågar är du redo? och jag nickar. Sen börjar du läsa högt ur Ardelius, Gunnars bok Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket.

6 kommentarer:

Jessica sa...

Vilken fin present, och vad härligt att du delar med dig!

anydaynow sa...

Åh, jag älskar denna idé! Fantastiskt fint.

nippertippa sa...

så himla fint med kärleksbrev! och du skriver ju fantastiskt. och den boken, jag älskar den.

Karin sa...

Hej! Kikar in för första gången. Trevlig blogg, det är sällan jag fastnar och läser ett gäng inlägg på en gång.
HOppas du har en fin dag!

Jenny sa...

Tack! Vi får se om jag delar alla breven. Eller om jag ens orkar/hinner skriva alla!

Lisa sa...

Vilken fin present! Och vilket fint brev!