14 mars 2012

Den där om Stolte mannens födelsedag


Stolte mannen packar upp sina skor och tittar på mig med lysande ögon. Nä? Oj! Sen struttar han ut i dem till vår helkroppsspegel i hallen och testar med jeansen nere, jeansen lite uppdragna, jeansen upprullade. Han testar med sin jeansjacka, med sin gröna jacka. Han testdansar, testgår och hoppar lite lätt. Drar handen genom håret. Kommer tillbaka till köket och jo, jag tror att jag kan bära upp ett par Dr Martens!

Tidigare på kvällen har jag lagat havskräftor och coq au vin. Det gick bra. Inget brändes, inget finger skars. Och jag hade den bästa publiken någonsin, det kändes lite som om jag var tv-kock, fast Stolte mannen tyckte att jag hade lite dålig inlevelse och var lite för butter.

Tidigare på dagen har Fimpen och jag varit och handlat en födelsedagsoutfit till honom. Han fick en outfit med fluga och lovade att inte ha ont i magen och/eller skrika på kvällen. Han höll sitt löfte och vaknade klockan fyra i morse istället.


5 kommentarer:

Colombialiv sa...

Men vilken bedårande söt liten bebis ni har åstadkommit!

Jenny sa...

Jag är helt objektiv när jag säger VISST ÄR HAN?!?

Lisa sa...

Men VA köpte du honom ett par docs? Värsta bästa presenten ju. Blir rätt avis på din snubbe som har en så grym tjej faktiskt.
Och verkligen en söt Fimp, så proper! Hihi

REGNSJUK. sa...

Det var ju faktiskt en helt enormt fin present av dig tycker jag.
(Och ååh, söt-fimp!)

Jenny sa...

Ja, presenten är jag ganska nöjd med faktiskt. Speciellt som den inhandlades spontant.