24 mars 2012

Den där om att jag faktiskt är uppvuxen på landet

Jag står och gräver i vårt trädgårdsland på Landet. Spottar, svär och fräser. Skriker flytt på fläsket! till maskar och larver. Stolte mannen står i huset och gör lunch, tittar ut genom fönstret som står öppet. Fimpen ligger och sover i vagnen som står på gräsmattan. Så kommer Stolte mannen ut för att säga att lunchen är klar, samtidigt som jag farfarsfräser ut snor.

Vad gjorde du nu Jen? undrar han. Jag tittar på honom. Äh! svarar jag.

2 kommentarer:

suziluz sa...

Haha, det gör jag med, snorfräser. Och inte en näsborre i taget utan båda på en gång.
Dessutom är jag pollenellergisk ju, så jag får göra det ofta.
Äh! Säger jag med.

M sa...

ha, 'dra en Vegard' heter det - efter längdåkaren Ulvang (fast andra skidåkare använder väl också frifrästekniken, liksom jag.. - effektivt & elegant..!)