27 mars 2012

Den där om er

Den här grejen som går runt på bloggar lite då och då: vem ni är. Jag bryr mig inte så mycket om hur gamla ni är, men kan ni inte svara på:

1.) Bloggar du, och i så fall var?
2.) Hur länge har du läst bloggen?
3.) Hur hittade du hit?
4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!
5.) Din favoritblogg?
6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)

Nu ska jag gå med min extremt gnällige son och vaccinera honom. The joy! Som tröst ska jag få köpa mig en tröja. Han kanske också får en.

77 kommentarer:

MW sa...

1) http://meningenmedalltosv.blogspot.se/

2)Hmm.. Något år?

3) Tror det var genom att du kommenterat på en annan blogg. Eller att du blev länkad från en annan blogg (kommer ej ihåg vilken)

4) Tycker om att läsa om allt du skriver men extra roligt att läsa om bebis/föräldraliv eftersom vi har barn som är exakt lika gamla :)

5) Gillar många bloggar, speciellt de personliga dagboksvarianterna. Annars är http://hormonerhemorrojder.com/ en av mina favoriter just nu.

6) Den Vidunderliga Kärlekens Historia (C J Vallgren). Serier: Six Feet Under, In Treatment.

Tips är att amma direkt efter sprutan - det gjorde K lite lugnare iaf.

Veronika sa...

1. Ja, ytterst sporadiskt på http://pugillaria.wordpress.com
2. Ingen aning. Sen innan du berättade att du väntade Fimpen åtminstone.
3. Ingen aning.
4. Jag vet inte.
5. Just nu är jag helt insnöad i http://finalproblem.tumblr.com/ (Sherlock-blogg).
6. Andras blod av Simone deBeauvoir och så Buffy.

Ikka sa...

Är jag först!?! Yey!
1. Nej.
2. Sen jättelänge, sen du bodde i utland osv, sen innan du träffade Stolte mannen tror jag. Är det ens jättelänge?
3. Via annan blogg säkert men vilken? Minns ej.
4. Eftersom vi tajmat våra bebisar ganska bra (vår är 5 mån) är det stor igenkänning på barn/föräldragrejer. Det är sjukt jävla intressant när du skriver om det som händer med relationen när man får barn. Sexet, jämställdheten, tröttbråket osv.
5. Just nu, förutom denna: Popmorsa, Karins konstgrepp.
6. Monica Fagerholms skitsvårlästa Diva, Den amerikanska flickan, Glitterscenen. Tvserie: The Wire. Och första säsongen av norska Dag (finns nog på SVT Play)

Hoppas Fimp pallar spruta. Vår bebis blev otröstlig typ 5 h efter, fick då en sked alvedon och sov sen som stock jättejättelänge.

Jenny sa...

Amma efter spruta: check!

Vad roligt det här var!

Jenny sa...

Och otröstlig efter spruta - hjälp! Vad händer då med min tröja? Tänker att Fimpen är lite van efter att ha legat på sjukhus och blivit stucken med nål varannan timme, men tänk om han glömt?

MissParker sa...

1. http://missparkas.blogspot.com

2. Oj, du hade precis lämnat exet (M?) och hade inte träffat Stolte mannen, så några år :)

3. Har faktiskt ingen aning.

4. Jag gillar din bredd, så det enda jag kan säga är att jag skulle önska att du i så fall skulle skriva oftare! :)

5. Oh, jag vill ha en blandning av bloggar. Men med tanke på att din är den enda som jag följt så länge, så ligger den ju bra till.

6. Jag läser tyvärr väldigt sällan numera, och gillar feelgoodlitteratur. Sist läste jag "Ensamma hjärtan och hemlösa hundar". Gillade!
Serier är Greys, Dexter, Private Practice, Desperate Housewives, The Mentalist osv

minahistorier sa...

1.) Bloggar du, och i så fall var? ja. ångestbloggar (just nu, förhoppningsvis inte sen) på minahistorier.blogspot.com

2.) Hur länge har du läst bloggen? oj, jättelänge! sen 2007 kanske? innan du träffade stolte mannen iaf.

3.) Hur hittade du hit? kommer faktiskt inte ihåg, det var nog av en slump. en av de första bloggarna jag började läsa.

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det: föräldrarskapet och hur det påverkar hela livet! gillar att du skriver så ärligt.
Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det! kan inte komma på nåt just nu.

5.) Din favoritblogg? svårt att utnämna bara en men jag ÄLSKAR popmorsa.

6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!) EN bok? jag älskade "Cloud atlas" av David Mitchell, den brukar jag kalla favorit. En klassiker som följt med mig genom måååånga år är Salingers Räddaren i nöden. Tv-serie? Saknar Flash Forward, superspännande men fick bara en säsong!

Emilie sa...

1.) Nein! Skriver dock nån form av dagbok i datorn när jag känner fört.

2.) Sen ni hade den där bloggtjejgalafesten hos inteskyldig. Då hittade jag dig, inteskyldig mfl och är lyckligare än någonsin.

3.) Se 2.)

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det! (Men du har faktiskt börjat blogga mer nu på sistone, vilket jag är glad över.)

5.) Jag gillar dig massor! Och Onekligen, Regina (hejregina.blogspot.se) och Quetzala allra mest. Och A Beautiful Mess (abeautifulmess.typepad.com) så klart!

6.) Läste precis Moa Martinssons "Kvinnor och äppelträd" som var oväntat mysig/fin/tänkvärd/lättläst om två kvinnors vänskap i början på 1900-talet.

Och serier är min drug of preference, så var ska jag börja? Har hört från vänner att Wonderfalls (http://www.youtube.com/watch?v=4cYL0vILoWo&feature=related) inte är helt dum. Den är mitt kommande projekt.
Homeland är spännande.
De tidiga säsongerna av Skins om trasiga brittiska ungdomar (nuförtin är dom bara flamsiga och knarkiga).

knödel sa...

1.) Bloggar du, och i så fall var?
Nää, men jag gjorde det förut och den hette Knödel.

2.) Hur länge har du läst bloggen?
Kanske sen 2006 eller 2007.

3.) Hur hittade du hit?
Tror via Saker under huden, nån kommentar där?

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!
Hur saker och ting verkligen känns inuti./Din barndom (när du skrivit korta bitar tidigare har jag känt igen mig en hel del)

5.) Din favoritblogg?
Världens bästa flickvän, din och Myror och mjölk.

6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)1)
Min bästa bok är Extremt högt och otroligt nära. Och Maken.
Min bästa tv-serie är Six feet under, S.P.U.N.G. och brittiska The Office.

Anna sa...

Hej Jenny.

1. Nä, jag har slutat att blogga...blogg och jobb på samma gång funkar inte för mig. Olika delar av hjärnan, tror jag.

2. Jag har läst din blogg sedan, ungefär sedan du satt i ett tyst bibliotek och läste och trodde att någon listat ut vem du var? Innan vetehåret, eller i varje fall sedan innan du snärjde honom. Men jag kommer ihåg biblioteket.

3. Ingen aning.

4. finster.se, fredrik.cafe.se, din, haren, looking for sara, onekligen, loud like a girl.
Ungefär så.

5. TV-serie - min allra roligaste någonsin - Coupling.
Sjukt rolig!

Böcker - äsch, tror att du har läst det mesta som jag har läst. Kanske Drömspår - med Bruce Chatwin.
Det finns en underbar del i mitten, som bara är anteckningar från Chatwins olika möten med nomadfolk jorden runt.
Mycket, mycket intressant!
(t ex teori om anknytning, barns mardrömmar och sånt - och då handlar boken egentligen inte om sånt).

Anna sa...

Hej Jenny.

1. Nä, jag har slutat att blogga...blogg och jobb på samma gång funkar inte för mig. Olika delar av hjärnan, tror jag.

2. Jag har läst din blogg sedan, ungefär sedan du satt i ett tyst bibliotek och läste och trodde att någon listat ut vem du var? Innan vetehåret, eller i varje fall sedan innan du snärjde honom. Men jag kommer ihåg biblioteket.

3. Ingen aning.

4. finster.se, fredrik.cafe.se, din, haren, looking for sara, onekligen, loud like a girl.
Ungefär så.

5. TV-serie - min allra roligaste någonsin - Coupling.
Sjukt rolig!

Böcker - äsch, tror att du har läst det mesta som jag har läst. Kanske Drömspår - med Bruce Chatwin.
Det finns en underbar del i mitten, som bara är anteckningar från Chatwins olika möten med nomadfolk jorden runt.
Mycket, mycket intressant!
(t ex teori om anknytning, barns mardrömmar och sånt - och då handlar boken egentligen inte om sånt).

It's all gonna be fine sa...

1.) Bloggar du, och i så fall var?
Yes box, klicka på namnet så kommer du dit.
2.) Hur länge har du läst bloggen?
Sedan 2008 tror jag.
3.) Hur hittade du hit?
Via Kom ut ikväll tror jag.
4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!
Gillar när du skriver om föräldrarollen. Din ärlighet är fan helt oumbärlig i de inläggen.
5.) Din favoritblogg?
Of all times? Världens bästa flickvän (http://varldensbastaflickvan.blogspot.se). Just nu? Shadows of echoes (http://shadowsofechoes.blogspot.se).
6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)
Jag tipsar alltid om Erlend Loe, har man inte läst förut tycker jag man ska börja med Naiv. Super. och Gör vad du vill. Sen kan man fortsätta med resten. Annars är mina bästa Hohaj av Elisabeth Rynell och Simon och ekarna av Marianne Fredriksson (och Extremt högt och otroligt nära, men den tror jag du har läst?). Tv-serie: Cold Feet. This Life. N.Y.P.D. Blue. The Wire.

Lisa sa...

1.) Bloggar du, och i så fall var?

http://11861sthlm.tumblr.com

2.) Hur länge har du läst bloggen?

Har ganska nyligen hittat hit men är jäkligt nöjd över att ha gjort det och följer nu bloggen på bloglovin.

3.) Hur hittade du hit?

Tror att det var från en kommentar på onekligens blogg...

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!

Tycker att du skriver väldigt bra och rakt om föräldraskap och tankarna kring att nyligen ha fått barn men ska helt ärligt säga att jag gillat allt jag läst hittills.. Gillar att läsa dina tankar kring relationer och jämställdhet också!

5.) Din favoritblogg?

Ahmen gud vad svårt. Läser flera olika av olika anledningar men gillar tex nio till fem, din blogg, onekligen, colombialiv, när du inte orkar ringa en vän och så massa inredningsbloggar..

6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)

Hjälp igen. Var ska man börja. Böcker av tex Hjalmar Söderberg, Peter Pohl, Bret Easton Ellis och James Frey. Serier just nu Gossip Girl, The Wire och Greys Anathomy..

Livet sa...

1.) Bloggar du, och i så fall var?
Jag försöker, men det blir så sjukt ointresant på www.vardagligaobservationer.wordpress.com
Är mycket bättre på Instagram (filthen)

2.) Hur länge har du läst bloggen?
Det var nog i samband med festen ni bloggers hade.

3.) Hur hittade du hit?
Det är Linns förtjänst tror jag.

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!
Jag tycker att allt du skriver om är sjukt intressant, skriv mer!

5.) Din favoritblogg?
Bondhustrun, I love her.

6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)
Böcker, dåliga samvetet. Jag läser sjukt lite böcker nu för tiden. Är mycket för deckare, typ Micheal Connelly, Jo Nesbo, Arne Dahl och dom där.
Och serier, JAG ÄLSKAR PARENTHOOD!

Limpy sa...

1.) skitskaskitha.blogspot.com
2.) Ett par år.
3.) Ingen aning, alltså, jag minns inte. Men skulle gissa via inte skyldig.
4.) Det är sjukt jävla intressant att läsa när du är så himla ärlig! Bra att du skriver så mycket om det!
5.) Bonduhustrun (bondhustrun.blogspot.com)
6.) Monica Fagerholm/lund?s Diva. Shameless US är min bästa tv-serie.

pop my heart. sa...

1.) Bloggar du, och i så fall var?
Ja, här: http://thegirlandthecats.blogspot.com

2.) Hur länge har du läst bloggen?
Ganska länge, minns inte hur länge dock. Efter M, men före Stolte mannen. Din blogg är en av de första jag började läsa.

3.) Hur hittade du hit?
Minns inte pga länge sen, men troligen via kompis.

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!
Jag gillar att du skriver så himla ärligt och bra!

5.) Din favoritblogg? Åh, har så himla många, men det här är en av dem:
http://killingzoeagain.blogspot.se

6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)
Det kan låta konstigt för en sån som jag som plöjer böcker att säga att jag inte har nån favoritbok, men jag kan inte komma på att jag har nån sån. För det är så många. Men jag gillar det mesta jag läst av Bodil Malmsten, Marian Keyes, Siri Hustvedt, Moa Martinson, Beate Grimsrund och Sylvia Plath. Och en massa annat som jag glömt.

pop my heart. sa...

Och just det, tv-serier. Jag kan varmt rekommendera Bomb girls och Mildred Pierce.

Alfva sa...

1) Jomenvisst. alfvan.wordpress.com

2) Alldeles för kort tid märker jag.

3) Du lämnade faktiskt en kommentar på ett nästan identiskt inlägg.

4) Jag gillar din skrivstil, så ämnet skiter jag fullkomligt i. Ursäkta språket.

5) Oj. Jag har nog faktiskt inte en favorit, läser många men inga storbloggare.

6) Bok: Middlesex av Jeffrey Eugenides lätt. Tv-serier: Ehm, ja - alldeles för många.

Tove sa...

hej jenny!

1.) nej, jag bloggar inte, jag tror jag är för privat och skraj för att någon ska lista ut vem jag är om jag skriver anonymt.

2.) jag har nog läst sen någon gång 2006 skulle jag tro. minns mexico och massa annat.. men har för mig att jag läste igenom bloggen från början när jag hittade den.

3.) det var en svårare fråga.. kanske via ania när hon hade everyday glamour-bloggen? kan det stämma?

4.) jag gillar allt du skriver och gillar att du blandar så mycket.

5.) din, ghazals och ania och ankans om de nu skulle skriva någon gång. saknar världens bästa flickvän.

6.) bok är svårt, skulle kunna säga harry potter, men för att vara lite mer vuxen och sofistikerad så säger jag the history of love av nicole krauss. jag gillar så otroligt många serier, men ingenting kommer någonsin slå six feet under.. dock lite dåligt tips eftersom du väl har sett det. har du sett the big c?

Petnoga sa...

1. www.petnoga.blogspot.com
2. Sedan innan du åkte till Mexico.
3. Det var nog via Silverfisken, kanske.
4. Nu har ju din blogg ändrat riktning sedan ni fick barn så numera är det bra att du skriver om föräldraskapet på ett äkta sätt där allt inte är en dans på rosor hela tiden. Det gör att såna som jag kan släppa tanken att man måste bli en annan person för att bli förälder. Du fortsätter att vara kompromisslös och stark på ett sätt som många bloggare/personer inte är.
5. Min egen blogg är min favoritblogg för den har gett mig så mycket fina saker och fungerar nu som mitt eget inspirationsbibliotek.
6. Det var länge sedan jag läste en skönlitterär bok. Bästa teveserien är Love my way.

H. sa...

1. sporadiskt, sedan 2004, på olika ställen.
2. ehe jag läste dig på lunarstorm.
3. absolut ingen aning.
4. jag är relationssucker. allt om alla relationer vill jag läsa.
5. badwritinghabit.blogspot.com
6. världens vackraste bok últimas tardes con Teresa (sista kvällarna med teresa), av juan marsé. och den enda serie jag sett är gossip girl; är ej serietittare, men avundsjuk på alla som är det. hur fan koncentrerar en sig?

Tina sa...

1.) Bloggar du, och i så fall var?
Niet, jag gjorde, men upptäckte efter någon månad att det inte var min grej!

2.) Hur länge har du läst bloggen?
Jadu... när du var ca 4 månaders gravid med sonen din! tror jag iaf

3.) Hur hittade du hit?
Ingen aning, slump tror jag!

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det: svårt att säga, jag tycker bara om sättet du skriver på, du är rolig, ärlig, mysig och jag njuter av alla inlägg!

5.) Din favoritblogg?
Super svårt att säga! Jag följer många olika slags bloggar, från inredningsbloggar, design, mode, fotografi, och ja, bloggar som är bara super mysiga att följa!

6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!) Jag läser tyvärr inte böcker så ofta (dock har jag läst många bra! .. det lät konstigt) men bästa serietipset jag kan ge är "Full Metal Alchemist", den är fantastisk, verkligen värd att se!

Zahra sa...

1.) fruoz.blogspot.com
2.) oj, ingen aning. sen i somras kanske? När jag snöade in mig på preggobloggar eftersom jag själv var preggo.
3.) nån länk nånstans.
4.) svårt att säga, gillar blandningen & ditt sätt att skriva på.
5.) vet inte, har nog ingen favvo sådär. varierar.
6.) Buffy, Oz, Sopranos, Shameless, Lost! Favvobok: hmm, svårt.. typ drömfakulteten, aprilhäxan, moa martinssons om mia, harry potter, för att nämna några!

Christel sa...

1. Japp, bloggar på www.underminhud.wordpress.com

2. Inte så jättelänge, trillade in här första gången strax innan Fimpen tittade ut tror jag.

3. Tears & Pearls länkar till dig från sin blogg. Där hittade jag dig.

4. Álltså. Allt du skriver skrivs ju med en sån härlig ironi att det blir alldeles fantastiskt att läsa. Men specifika ämnen, det vet jag inte riktigt. Det här om att det inte alltid uppstår magiska band mellan mamma och barn med en gång tror jag att fler behöver läsa om. Att det inte är fel, menar jag.

5. Går inte att bara säga en. Tror att det är blandningen i alla bloggar som jag läser som är det fina. Ni är som en gott & blandat påse, liksom. Jag tror att din blogg symboliserar saltlakritsen, förresten.

6. Min favoritbok? Kristina Olssons serie om Fredika Bergman. Bland annat. (Återigen, det är det här med att bara välja en. Går icke.) Och favoritserie? Grey's anatomy. Gillade Pan Am också, även om det inte hann gå så länge. Och klassiker som Friends och Sex and the city, så klart. Och du får favoritfilmen också: The Help. Se den! :)

Colombialiv sa...

1.) Bloggar på Colombialiv

2.) Din är en av de bloggar jag läst längst, jag har läst den sen du bodde i Mexico för en massa år sedan.

3.) Ingen aning, men via någon länk någonstans, gissar jag.

4.) Jag älskar allt du skriver! Bara fortsätt! Just nu tycker jag att allt som har med Fimpen och familjelivet är lite extra intressant.

5.) Skulle nog säga den här. Bland annat. Det går upp och ner vilka jag gillar bäst, men din finns alltid med på listan.

6.) Favoritbok: Judiths teater av Ingrid Alfvén. Bättre bok har nog aldrig skrivits.
TV: Jag följer Grey's Anatomy och Private Practice rätt slaviskt. Annars gillar jag Community och The Middle.

aina sa...

1) Nej. Men jag har länge funderat på att börja. Faktiskt med dig som stor inspirationskälla. Men jag förstår inte hur jag skulle hinna, jag hinner ju knappt läsa alla bloggar. Hur gör ni!!

2.) Åh, svårt. Sen slutet av 2006 början av 2007 kanske. Svårt att veta för jag gick tillbaka i bloggen och lästa allt.

3.) Det har jag verkligen ingen aning om men skulle gissa att det var via LSM och Elin Grelsson.

4.) Jag älskar dina innerliga mer skönlitterära inlägg som jag får rysningar av men gillar också att det blir uppblandat med annat som små anekdoter. Ibland kanske anekdoterna blir liiiite tråkiga dock.

5.) Som jag sa förut är du extremt inspirerande för mig. Det gör dig till min favorit (och nej jag försöker inte bara smickra!). Jag tycker den har hållt länge! Annars vet jag faktiskt inte, jag gillar Love is a letter...

6.) Favoritbok är ju så svååårt. Tycker man om dem för att det faktiskt är bra eller för att det är nostalgiskt. Men Diva av Monika Fagerholm som redan någon annan har skrivit (tyckte dock inte att det var svårläst alls, läste i gymnasiet och kunde inte få ur språket ur kroppen utan började verkligen tänka så), Grandavägen 7 och Z en kärlekshistoria av Vigdis Grimsdottir är två andra böcker som har varit favoriter länge. En bok som jag läste nyligen och gillade massor är Spill av Sigrid Combüchen.

Det var allt!

Emma sa...

1. horselresan.blogspot.se, om min sons hörselskada.

2. Väldigt kort tid men fastnade efter ett inlägg!

3. Googlade efter en annan Jenny men hittade hit istället, rätt lyckat tycker jag.

4. Älskar humorn men även de lite allvarligare delarna som rör jämställdhet och kön.

5. Onekligen! Läst i en massa år nu och skrattar ofta högt.

6.Svag för det mesta av Bryce Courtenay, lagom tuggummi för hjärnan. J.M Coetzee är också bra om man vill ha lite mer substans. Kommer alltid tillbaka till Grey's Anatomy men gillar även Big Love, Six Feet Under, Revenge och Once Upon a Time.

Emma sa...

1. horselresan.blogspot.se, om min sons hörselskada.

2. Väldigt kort tid men fastnade efter ett inlägg!

3. Googlade efter en annan Jenny men hittade hit istället, rätt lyckat tycker jag.

4. Älskar humorn men även de lite allvarligare delarna som rör jämställdhet och kön.

5. Onekligen! Läst i en massa år nu och skrattar ofta högt.

6.Svag för det mesta av Bryce Courtenay, lagom tuggummi för hjärnan. J.M Coetzee är också bra om man vill ha lite mer substans. Kommer alltid tillbaka till Grey's Anatomy men gillar även Big Love, Six Feet Under, Revenge och Once Upon a Time.

Elin sa...

Hej Jenny!
1. Ja på norbergskan.blogspot.com
2. Sen nån gång under din graviditet, när jag låg vaken på nätterna och var höggravid och hade halsbränna
3. Tror att jag sett dig skriva på kattakvack kanske.
4. Tycker mycket om ditt sätt att skriva, roliga fyndiga rubriker och underbara alias. Att vi är i samma fas gör det spännande att läsa om föräldraskapet och vad som händer med relationen. Skulle gärna läsa mer om andra karaktärer i sagan om ditt och fimpens liv.
5.Katta kvack, annagrundberg, Laila bagges, hannovsky.blogspot.com, din såklart, Isabelle Pedersen, Emmas vintage med flera med flera
6. Böcker läser jag på semestern och då streckläser jag gärna deckare av Karin Alvtegen. Serier jag gillar är desperate housewives, Dexter, gossip girl, huset Elliot, Bron, anno 1790, nån här i kommentarerna nämnde spung och den var ju underbar vill jag minnas!

Anonym sa...

1.) Nej.
2.) Sedan 2006-2007 någon gång
3.) Via love sex money, tror jag?
4.) Allt du skriver gillar jag! Analyser, vardag och fest; allt blir läsvärt med ditt fantastiska språk!
5.) Din! Utöver den iamadesination och Karins Konstgrepp.
6.) Saramagos Blindheten och Pappas engar

Caroline sa...

1.) Bloggar du, och i så fall var?
Jag bloggar på http://min.bakel.se

2.) Hur länge har du läst bloggen?
Ska vi gissa på 2-3 år?

3.) Hur hittade du hit?
Länkkärlek är ett bra tips.

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!
Jag tycker om att läsa om er relation, den får mig att tänka på min.

5.) Din favoritblogg?
Din är en av dem. Gillar också http://fortfarandelycklig.blogspot.se/ för att inte ta en som du säkert redan läser.

6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)
Carneval är bästa serien, utan konkurrens.

dekorum sa...

1.) Jag har en blogg, men jag kan inte påstå att jag bloggar: http://dekorum.blogspot.se/

2.) Jag har läst bloggen från första början.

3.) Via ett sånt därnt community där jag läste vad du skrev innan bloggandet slog igenom stort.

4.) Det som jag tycker är så fascinerande med bloggar är att man får titta in i nån annans liv. Ja, nästan titta in i nån annans huvud. Så jag tycker det mesta är intressant, det är kul att få ta del av hur andra tänker och lever och har det.

5.) Hm, jag har nog ingen favoritblogg. Jag har många många i min reader, och bland dem finns det många som jag gillar. Svårt att nämna en!

6.) Åh, favoritbok är svårt! Nej, jag kan inte bestämma mig. Tv-serier... Homeland, Sons of Anarchy, Big bang theory, Six feet under, Carnival (som ovanstående skrivare), m.m. m.m.

M sa...

1. http://mylittlewords.blogg.se/

2. Jag började läsa dig 2006, då var jag bara sjutton och din var en av dom första bloggarna jag läste, eller kanske bara en av två

3. Jag vet inte, men den andra var skavsårs blogg (relativiteter) så kanske genom den, eller tvärtom

4. Du fascinerar mig i ditt språk och mod och honesty men särskilt inläggen som känns som en revolution i sig, där du skriver på ett sätt jag inte fattar hur det går till

5. Bland annat http://www.hejsonja.se/

6. Bok: Drömfakulteten av Sara Stridberg. Serie: Spung (går att ladda ner), Kjell (finns på youtube)

Puss

Cinderalley sa...

1.) Japp, http://www.cinderalley.com
2.) Jag vet inte - lite drygt ett år kanske? Har sämst tidsuppfattning.
3.) Hittade nog hit via länkar från andra bloggar.
4.) Jag gillar ditt sätt att skriva små korta noveller om nästan vad som helst. Språket!
5.) Har ungefär 50 bloggar som jag läser varje dag, men den listan får nog inte riktigt plats här.
6.) Favoritbok: Solange av Willy Kyrklund. TV-serier: Gilmore Girls, Weeds och South Park.

Ylva sa...

1) Nope
2) Sedan sommaren 2006
3) Via min sambo som följde dig redan på Lunarstorm (under alias Carolus).
4) Slukar allt! Just nu gillar jag bebisbilderna =).
5) Din och en hunddagis-blogg för alla söta bilders skull.
6) Stephen King's IT är en fantastisk bok och True blood en underbar serie.

Klara sa...

1. hatchetface.wordpress.com
2. Minst två år.
3. Jag tror det var genom Ms Stiffneck.
4. Åh, jag gillar ju när du skriver om genus och barn eftersom jag är intresserad av det. Skriv mera!
5. Aaaah. Ms Stiffneck, korvasbloggen, du och Charmed life.
6. En jävla helg/Dirty weekend av Helen Zahavi. Modern family. Det tog några avsnitt men nu är den faan bäst.

Minna sa...

1)pampasliv.blogspot.se
2) ungefär sedan fimpen föddes
3) genom slö klickande från blogglänk till blogglänk, tur jag hittade hit!
4)jag gillar allt! ditt annorlunda språk. och känslan av att du verkligen menar allt du skriver.
5)http://bihanget.blogspot.se/ - besök!
6) Svinalängorna av Susanna Alakoski. på TV kan jag helhjärtat rekommendera "The big C" på svt.

Susanna sa...

1.) Bloggar du, och i så fall var?
http://www.menvisst.com

2.) Hur länge har du läst bloggen?
Vet inte. Några månader?

3.) Hur hittade du hit?
Via någon annan blogg. AMO eller Chula kanske? Eller någon helt annan.

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!
Jag hade velat ha foton! Och mer vardag. Men jag gillar bloggen såhär också, annars hade jag inte återkommit.

5.) Din favoritblogg?
Det är svårt. Finns så himla många.

6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)
Inte Lord of the flies som jag läser nu iaf..

Lina sa...

1. Jag heter Lina och bloggar på www.modetmedstortm.blogspot.com.
2. Jag har läst din blogg i lite mer än ett år och tycker så himla mycket om den! Du har ett fantastiskt språk!
3. Jag tror jag hittade till dig via Linn på justanotherfuckingblog.
4. Jag tycker de flesta inlägg du gör skrivs med så mycket hjärta, snälla sluta inte med det!
5. Jag läser inte jättemånga bloggar men din är en favorit och så gillar jag tuffastavalla-Josefine jättemycket och så min lillasysters: www.brittaspjut.webblogg.se
6. Simon och ekarna var så galet bra! En klassiker som jag inte alls trodde på men som fick mig att läsa långsammare och långsammare.
Älskar True blood oct sons of anarchy!

Lina sa...

Hej hej!

1.) Bloggar du, och i så fall var?
Nej, inte längre.

2.) Hur länge har du läst bloggen?
Länge, några år, minns inte hur länge. Har försvunnit och återkommit några gånger.

3.) Hur hittade du hit?
Minns inte faktiskt! Troligen genom länk på någon annan blogg.

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!
Just nu kul att läsa om Fimpen eftersom jag har en 6-månaders med en liknande start i livet.

5.) Din favoritblogg?
Dobre Futro, Popmorsa och Onekligen, och din!

6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)
Hinner inte läsa/kolla nu, ongen tar ju upp en massa tiiidddd:)

fröken T sa...

1. Nej
2. 2 år kanske?
3. Kommer ej ihåg vilken, men via ngn annan blogg var det
4. Att du är rak och sann och inte hymlar. Allt är bra!
5. Popmorsa och Quetzala Blanco och jagjenny.blogspot.com ;)
6. Harry Potter (alla i helhet ja) och så kanske.. True Blood och Mad men.

Jenny sa...

Gulle er! GULLE ER!!!! Ni är finast i hela världen och ni finns alla i mitt hierta! Kommentarer på alls kommentarer kommer.

emma sofie w sa...

1.) Bloggar du, och i så fall var?
ja, emmasofiew.blogspot.com
2.) Hur länge har du läst bloggen?
oj, jag vet faktiskt inte. åtminstone sen 2008, kan vara längre.
3.) Hur hittade du hit?
tror det kan ha varit via kom ut ikväll kanske?
4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!
Familjelivet, känslor, vardagen / Jag älskar ju folk som spyr ut sig politiska åsikter till höger och vänster, om en vill det alltså.
5.) Din favoritblogg?
går ej att välja. gillar dig, 4everfine, saknar kom ut ikväll osv etc.
6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)
hon går genom tavlan, ut ur bilden av johanna nilsson hänger som kvar ännu, bitterfittan är också en favorit, doktor glas gillade jag också. serier är jag sämre på, gossip girl, pappas pengar på svtplay!

Maria Ellinor sa...

1) genucentrisk.blogspot.com
2) Sen någon gång i höstas.
3) Svårt med minnet, men under någon av de kvällar som nyinflyttad med mycket egentid när jag scannade 'hela världens' bloggar.. men här fastnade jag!
4) När du berättar personligt om relationer (alltså hela tiden?), jämställdhetstankar, och hur barndom påverkar det vi stör oss på hos partner/i vardagen idag...också rätt roligt (eh? på ett inte förminskade vis) när du blir arg på samhällets tokerier om genus.
5)Hmm. Karinskonstgrepp, Ingensagan, Hanna Fridén, Lady Dhamer, KattaKvack, Fredrik.cafe, mfl. mfl.
6)Författare på S ligger högt i kurs just nu: Siri Hustvedt, Simone de Beauvoir, Shakespeare. (och Judith Butler såklart!) Såg att flera redan sagt Six Feet Under, jag såg Tell me that you love me för ett tag sen och den satt rätt fint!

Maggan sa...

1) Nej.
2) Jättelänge! Flera år!
3) Via Egons blogg.
4) Allt du skriver om är intressant. Jag älskar ditt språk och hur du skriver om relationer, jämnställdhet, ditt barn osv.
5) Din. Lady Dhamer har jag nyss upptäckt och gillar.
6) Jag har inte fått någon ny favoritbok på länge, men "Allt är upplyst" är en. När jag läste "Odödligheten" var den det bästa jag läst, men det var länge sedan och nu minns jag knappt den. Johanna Nilssons böcker tycker jag mycket om! Anna Karenina tycker jag verkligen att du ska försöka läsa, trots allt. Mad Men är min bästa tv-serie just nu. "Bara en dag" är min bästa film, men det frågade du inte om.

stina sa...

1.) Japp, varje dag: www.psychololita.blogg.se

2.) Minst ett år iallafall!

3.) Via Katta Kvack, om jag inte minns fel...

4.) Älskar när du skriver nästan som om bloggen var en bok.

5.)http://petrakrantzlindgren.wordpress.com/ Asbra om hur man ger barn bra självkänsla.

6.) Bra bok, Pappa Pralin av Anna Jörgensdotter och bästa tv-serie vi kollar på nu är väl Sons of Anarchy och How I Met Your Mother.

Druvan sa...

Hej,
1) Jag bloggar knappt och inte speciellt, men när jag gör det så handlar det mest om böcker. tummadesidor.blogspot.com/
2)Vet inte, lite innan ert bröllop tror jag att jag hittade din blogg. Och fastnade.
3)Ingen aning, via ngn annan blogg tror jag.
4) Jag gillar det mesta, främst ärligheten och uppriktigheten.
5) Har nog ingen. Det finns så många bra bloggare.
6) Svårt, mkt svårt men Utrensning av Sofi Oksanen som jag läste precis är en favorit. Sedan håller jag på med Styr din plog över de dödas ben (Olga Tokarczkus). HIttade den av en slump på bibblan och tog den bara för titeln skull. Den är annorlunda på ett bra sätt. Lite deckaraktig. Tv-serie? West Wing.

Lisa sa...

1.) Japp: www.mybloodysunday.blogspot.com

2.) Jag hittade hit starx innan Fimpen tittade ut.

3.) Tror det var efter en kommentar du lämnat hos nån av bloggarna jag läser.

4.) Alltså jag älskar ju hur du skriver! Lika ofta som jag hör mig själv brista ut i asgarv, lika många gånger kommer jag på mig med en tår i ögat. Det du skriver berör alltid. Träffsäkert. Och jag gillar dina värderingar och vardagsbetraktelser. Att se din kärlek till Fimpen växa sig starkare för varje dag. Ärligt, rak på sak.

5.) Jag har en hel drös bloggar som jag följer slaviskt, det gemensamma är att det är vardagsbloggar. Jag har dem samlade i högerspalten på min blogg.

6.) Tusen små bitar och Min vän Leonard av James Frey är mina favvoböcker alla ketegorier.
SErier som jag slukat är The Wire, Walking dead, Twin peaks, Lost och nu senast: Game of thrones. Mycket bra!

Lisa sa...

1. På totaleclipseofthe.blogspot.com med bästa Elise och Amanda!
2. Sedan kanske oktober.
3. Min kompis Aina sa att din blogg är den enda som hon aldrig slutar läsa.
4. Jag gillar allt du skriver om. Faktiskt. Och tycker att blandningen är rätt schysst.
5. *rodnar* Din tror jag. Och Underbara clara när hon har en riktigt bra dag.
6. Virginia Woolf och filmen "The prime of miss Jean Brodie" som är så rolig att man ramlar av soffan.

Barbafjant sa...

1.) Bloggar på barbafjant.wordpress.com

2.) Sedan maj 2008 tydligen... Trodde först att jag inte hade en aning, men kom på att jag bloggade precis när jag upptäckt dig!!!

3.) Ingen aning!

4.) Äh. Jag är ju sådär småbarnsmorsig, så jag tycker numera att det är jättekul att läsa om el Fimpo. Dina tillbakablickar (om barndom eller exet eller ungdom t.ex.) som dyker upp som små stänk. Ibland hemska, ibland glada. Oftast både ock. Gill på det också! Jag brukar gilla blandningen du gör, eftersom det inte känns som att du skriver "för att" utan för att du vill.

5.) Din, KattaKvack och bakel.se ligger bra till. Gillade Den bruna maten när den levde. Saknar också Lou Reed i tweed.

6.) Trodde att favoritbok var Alla familjer är psykotiska, men nu har jag börjat läsa om den och känner mig tveksam. Den börjar så bra, men nu har jag tvärfastnat i en bil i en dammig öken med ett stulet brev från prinsessan Dianas kista... Orkar bara inte läsa vidare.

TV-serier är inte min grej. (Vågar man säga så?) Följde Äkta människor och gillade! (Ligger ute på SVTPlay ett tag till.) Plöjde Huset Elliot i somras. Annars blir det mest skit på Barnkanalen...

Lina sa...

Hej! Vad kul med frågor!

1. Nej bloggar inte. Kommer nog inte börja heller även om jag älskar att läsa alla andras bloggar, får prestationsångest bara vid tanken! Ni är så bra allihopa!

2. Jag tror att jag läst din blogg sedan någon gång i höstas, september/oktober kanske? Men då gick jag också tillbaka och läste alla dina andra inlägg (istället för att tentaplugga... Var lite som en riktigt bra bok som man bara kan hoppa in i vart som helst, läsa några sidor och sen göra något annat igen:)

3. Jag vet inte. Och det stör mig nästan litegrann att jag inte alls kommer ihåg, så de senaste fem minuterna har jag verkligen försökt minnas... men nope, ingen aning. Men förmodligen genom någon annan blogg. Katta kvacks kanske?

4. Allt är intressant för du skriver så förbannat bra! Månadsbreven till Fimpen är riktigt fina. Och när du skriver om din och Stolte Mannens relation. Allt vardagsliv.

5. Just nu din och Onekligens! Har kanske typ 15 bloggar i min reader, så läser egentligen inte så jättemånga... men din och onekligens blogg är som sagt mina guldkorn. Men jag gillar också t.ex Josefine - tuffast av alla och Nina Åkestam på Resumé. Och underbaraclara till och från.

6. Världens svåraste fråga, jag ändrar mig ju hela tiden eftersom det finns så mycket som är så bra:) Men bok; kan egentligen fastna på vad som helst och har otroliga problem att lägga ifrån mig böcker innan dom är utlästa (även om klockan är mitt i natten och jag måste sova). Men gillar The Lollipop Shoes av Joanne Harris, Andernas hus av Isabel Allende, Goodnight Mister Tom av Michelle Magorian, Harry Potter, Stig Larssons tre böcker.... skulle egentligen vilja ha tips själv. Jag har precis beställt the hunger games boken och hoppas på att den är bra ändå:) Tv-serier: samma sak där, jag fastnar på nånting vadsomhelst, och måste sen se färdigt hela på en gång! Men några som jag tycker är bra är Suits (som går på svt just nu), Lost, Six Feet Under, Lykke, Homeland och The Big C.

Elin sa...

1) Jepp, men med viss oregelbundenhet. På elinstockberg.blogg.se

2) Hm, jag vet inte riktigt. Ett halvår?!

3) Via en länk på någon annans blogg, minns inte vilken...

4) Jag tycker så mycket om din uppriktighet. Ditt sätt att beskriva känslor, du sätter ord på saker och ting. Så även om det du skriver om är svårt, blir det varmt inom mig för att du visar din mänsklighet. Fortsätt skriv, ofta!

5) Hm...det varierar. Beroende på humör. Ofta blir det bloggar skrivna av personer i lite samma läge som jag själv med små barn. Och skrivna med humor och värme, och ärlighet.

6)Har snöat in på Moa Martinsson. Och så gillar jag James Herriots böcker eftersom de innehåller så många karaktärsbeskrivningar. Och så är det ju hela deckarraddan i hyllan. Ja, jag är en storkonsument på böcker. Tyvärr är väll de flesta för tillfället relaterade till mina studier. Eller tja, tyvärr och tyvärr. Men det känns inte som ett tips när jag skriver att jag läser "Vetenskap, Kunskap och praxis- introduktion i vetenskapsfilosofi". Serier då, just nu slukar jag "Gilmore Girls" (feelgood) och "House".

Hoppas vaccinationen gick bra. Och grattis till din nya förälskelse! Det tog en stund för mig också innan jag fylldes.

Jenny M sa...

1. Jopp, privat fotoblogg.
2. Ett par år, till och från i början.
3. Någon som länkade, minns inte längre var/vem.
4. Både jobb och bebis är intressant. Minnen. I början läste jag din blogg för att den fick mig att le. Nu för att den är intressant.
5. Din är en av dem.
6. Bok, en bok? (jag läser 3-4 varje månad så det går inte!) TV-serie - gillar crime, all crime. NCIS, CSI, Criminal Minds osv. Sjukligt förtjust i Midsummer Murder också.

Tixe sa...

1) Just nu lite paus på http://tixe.blogg.se, men jag kommer nog igen snart.

2) Cirka ett år tror jag

3) Måste vara genom någon annan blogg, kanske att du kommenterat något smart :) Kan inte komma på var dock.

4) Jag gillar de inlägg där man får en bättre bild av dig, t ex när du berättar om saker som hänt tidigare. För när man följer en blogg blir det ju lite som en karaktär i en film, som byggs upp lite i taget. Och då är det himla spännande att se vad som hänt tidigare, som lett fram till detta...

5) Jag har hittat många fina här på bloggen, de som kommenterar här verkar trevliga allihop! :) Men i övrigt gillar jag t ex Ketchupmamma, Fredrik Backman och Knivlisa.

6)Jag önskar att jag läste mer böcker, jag tror inte jar har hittat min favoritbok än. Men jag kollade i bokhyllan, och konstaterar att jag t ex gillar Johanna Nilsson. Hon skriver lite som du faktiskt.

På tv älskar jag brittiska dramakomedier, typ Couling och Kalla Fötter. Bland annat. Och ibland kommer jag på att jag saknar Drömmarnas tid, amerikansk serie om 60-talet som var himla bra.

It could be worse... sa...

1.) ja. debbieofsweden@blogspot.com

2.) flera år.
3.) minns inte, men är glad att jag gjorde't.
4.) Det känns som jag känner dig. När man känner nån är allt intressant.
5.) apans lilla blogg
6.) Asså, teveserier I tell you. Detta kan jag! här kommer tipsen:

Misfits.
Party Down.
Parks & Recreation
30 Rock
Studio 60
Friday Night Lighs
Portlandia
Black Books
True Blood (förstås)
Parenthood
Six feet och the Wire har du sett?
Sons of Anarchy
Hung

Hejdå!

Lisa sa...

1. Nej jag bloggar inte, har en blogg men är inte aktiv.

2. Har läst den i några månader.

3. Lillebror nämnde något om vad du hade skrivit så var tvungen att kika.

4. Gillar sättet du skriver på, gör att det mesta blir intressant.

5. Fotbollsfrun

6. Får dåligt samvete av att läsa skönlitteratur så har inte gjort det på ett bra tag. Men Jodie Picoult har skrivit många bra bäcker. Favoritserier är Gossip Girl, Grey's Anatomy och Modern Family.

Magpie sa...

1.) ja. http://magpiesatsunrise.blogspot.com/
2.) kanske ett halvår?
3.) kommer inte ihåg...
4.) jag gillar ditt sätt att skriva, ärligt och roligt. Får en an tänka till.
5.) Karins Konstgrepp
6.) Läser nästan bara fantasy... Om msn gillar sånt kan jag rekommendera the Name of the Wind, till exempel. Serier... gillar Supernatural om man vill ha spänning och Big Bang Theory om man ska ha roligt.

MCZ sa...

1) Nope - tyvärr inte. Hade nog varit en kul dagbok att se tillbaka på och oja sig över hur konstigt man tänkte

2) märkligt länge - sen 2007 tror jag

3) Minns inte men du var den första bloggen jag började följa - tror jag slumpade bloggar på blogspot och fastnade

4) Skriv mer: berättelser, minnen och sagor där dina ord kör i åttor runt mig - så jag får läsa om meningarna flera gånger - för att jag måste, för att jag vill

Skriv också om: Livet, universum och allting - tror att du är så bra just för att det här är din plats där du skriver vad som faller DIG in, inte vad som faller någon annan in

5) Tänker jag inte svara på - det blir lite föööör insmickrande....

6) Bok - jag kan inte; har tusen svar på det helt beroende vad när och hur man ska läsa (...och OK - tusen är väl kanske en överdrift...)

TV - hmm - ser för lite TV nu... Inte av pretto-skäl; jag saknar att sjunka ner framför TVn men bebisträsket och jobb gör att jag inte tar mig tid...

Erika sa...

1. Ja men den är lösenordsskyddad. Skriver mest om livet med vår son. Har även en gammal goding som heter http://gymfjolla.blogspot.com

2. Oj, jättelänge. 4 år? Kommenterar alldeles för sällan...

3. Ingen aning, så längesen är det :)

4. Gillar att du är sådär skönt privat.

5. Acarolinas.blogg.se

6. Sveriges mästerkock!

emma sa...

1.Inte längre.
2. Kanske sedan 2006?
3. Jag googlade på något gällande mitt universitet (som du också gick på), hamnade här, läste en massa och insåg slutligen att jag visste vem du var och att vi var engagerade i samma förening. Kändes väldigt spännande eftersom du skrev så privat! Vågade aldrig erkänna att jag läste dock. :)
4. Den är bra som den är!
5. Det går i perioder men kanske Bondhustrun, Knivlisa eller Hanna på När du inte orkar ringa en vän.
6. Främmande jord av Jhumpa Lahiri och Mad Men. Six Feet Under om man får väl sånna som gått förut!

Johanna sa...

1.) Ja, på lillaj.blogspot.com
2.) Åh vad kan det vara? Typ ett år tror jag.
3.) Via någon annan blogg
4.) Alltså jag vet, tråkigt svar, men tycker inte att du ska ändra något.
5.) Den här, och ett gäng andra som jag läser. Kan omöjligt välja en enda. Men den här ligger väldigt väldigt högt på listan.
6.) Just nu 30 grader i februari, och åh bästa bok var ju svårt. Iaf inte Kafka på stranden av Murakami. Läser den just nu, med några sidor kvar, och känner mig inte jättepeppad på den. Inte dålig men inte bra, typ.

Quercus sa...

Oh lord! Många många svar!

1) japp. vararminek.blogspot.com
2) sedan början!
3) jag fick nog en länk av dig.
4) jag är liksom glad och tacksam för det vi får. allt är fint.
5) förutom din: mercyfuck.wordpress.com
6) Bok: stjärnor utan svindel, för att den lärde mig tänka kritiskt för typ femton år sedan.
TV-serie: Skämsfråga. Top Model. Det är sant. (OBS: ser ironin i kombinationen)

Puss påre!

Johanna sa...

1. Ja, på johannaochjag.blogspot.com
2. Över 1 år i alla fall?
3. Inte den blekaste, tyvärr.
4. Föräldraskap på personligt vis. Gillar jag.
5. Min egen! Höhö. Nej då. Kanske http://mercyfuck.wordpress.com/
6. Kerstin Ekmans Katrineholmssvit (Häxringarna, Springkällan, Änglahuset och En stad av ljus). Bästa tv-serie? Vet inte riktigt men Alcatraz som går nu i påsk på 4:an är den jag sett senast.

inte skyldig sa...

Hej Jenny, det är jag som är gullefjun.

Då ska vi se.

1.) Bloggar du, och i så fall var?
Ja, du vet var.

2.) Hur länge har du läst bloggen?
Känns som forever and ever men det är det ju inte. Fyra år kanske?

3.) Hur hittade du hit?
Via gud. Hehe, närå. Skoja. Nån länk.

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!
Jag tycker ju om när du är sådära ärlig och skriver om saker som är lite tabu eller som de flesta inte skriver om. Men jag gillar egentligen allt du skriver pga bäst.

5.) Din favoritblogg?
Meh. Din är såklart en av dem och de andra vet du väl?

6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)
Favoritbok är av den dära författaren, du vet. Tv-serie. Jag älskar Homeland. Och True Blood. Och så didära Grey's Anatomy, Private Practice, Brothers & Sisters. Och HIMYM. Och Mad Men!

Puss!

Anna sa...

1. Ja.. http://theteigs.blogspot.com
2. Ungefär 45 minuter.
3. Rekommenderad av Linnea (linneaiusa.com)
4. Fimpen. Det var ju därför jag gick in här. För att läsa om Fimpen och er och ert liv. Jag som aldrig haft vaknätter om man jämför med koliknätter. Jag som har världens tystaste bebis om man jämför med....koliknätter. Jag som blev dödskär från första början när min bara var en önskan, en längtan. Därför gillar jag din blogg. För att den är så tvärt emot mig.
5. http://blogg.aftonbladet.se/fotbollsfrun
6. Vet inte Walking Dead kanske...osså är jag sjukt svag för "16 and pregnant" osv. Men det är jag för "vuxen, mogen och seriös" för att tipsa om. Ssschhh!

Hej förresten

nippertippa sa...

1. ja, nippertippa.blogspot.com.
2. åh, jag vet inte riktigt, två år kanske?
3. du länkade till min blogg.
4. jag älskar ditt sätt att skriva, ditt språk är fantastiskt och fängslande. och jag tycker om att du vågar skriva om precis allting, så att man känner sig mindre ensam om vissa tankar och känslor. jag vill bara ha mer av allt, för du är så himla bra! <3
5. din, emelieroos.blogspot.com, charmed life, katta kvack, mirijam, popmorsa, kulturkoftan, karins konstgrepp...
6. böcker: män kan inte våldtas av märta tikkanen, änglarnas syster av anna jörgensdotter, glaskupan av sylvia plath, drömfakulteten av sara stridsberg... tv-serier: buffy, angel, rapport till himlen, pushing daisies...

Sandra sa...

1. Ja, http://storstadstockholms.blogspot.com
2. Ett år ungefär ?
3. Jag minns faktiskt inte...men via en annan blogg, skulle kunna vara "När du inte orkar ringa en vän".
4. Jag älskar att du skriver så ärligt, så naket. Om Fimpen, om kärlek och livet. Fortsätt med det. Jag tycker att det är perfekt precis som det är.
5. Oj. Svårt. När du inte orkar ringa en vän,A woman a life a blog, Looking for Sara, Underbara Clara.
6. Anders Fogelströms serie om stockholm. Mad men är bästa serien och SATC!

motvalls sa...

1.) Bloggar du, och i så fall var?

Yes, Här: http://devilwomen.blogspot.com å här: kippaki.blogspot.com

2.) Hur länge har du läst bloggen?

Hmm, ett par år eller nåt sånt. Efter att stolte mannen kom in i bilden/bloggen iallafall.

3.) Hur hittade du hit?

Minns inte.

4.) Det här är sjukt jävla intressant! Bra att du skriver så mycket om det!/ Det här är sjukt jävla intressant! Synd att du inte skriver mer om det!

Gillar politiska/jobbrelaterade frågor. Samtidigt svårt för kanske inte allt som är relaterat till det kvinna jobbar med å har åsikter om som ens går att blogga om.

5.) Din favoritblogg?

Många...http://amningshysteri.blogspot.se/ å http://cpmamman.blogspot.com/ till exempel.

6.) Din favoritbok och bästa tv-serie? (Tips! Ge mig tips!)

Allt av Kerstin Thorvall å Märta Tikkanen (att läsa alltså) å Sister wives (inte det bästa jag sett men ändå).

Bondhustrun sa...

Uh, är du redan klar med sammanställning? Det här inlägget har min iphone av någon anledning inte visat för mig, men here goes:

1.) http://bondhustrun.blogspot.com

2.) Sjukt länge! Tre-fyra år?
3.) Det minns jag inte ens?
4.) Jag tycker att allt du skriver är intressant.
5.) Jag har ingen favorit, jag har cirka hundra favoriter. Din, Karins Konstgrepp, Mrs Eastneck, När du inte orkar ringa en vän.
6.) Öhm öhm öhm... Favoritbok? Jag gillar The American Wife (Curtis Sittenfeld), The Help (Kathryn Stockett), Revolutionary Road (Richard Yates), Mina drömmars stad (Fogelström), Den långa vägen hem (Cynthia Voigt, läste cirka tjugo gånger när jag var tonåring). Och en drös till.

Tv-serie: Mad Men (förstås), The Wire (ÄLSK!), Walking Dead (brrrr), Sons of anarchy.

Susie sa...

Det här kommer ju lite för sent, men jag vill också vara med på läger! Det är jag som drömde om dig ifjol nån gång, om att jag så gärna ville tillhöra ditt gäng! :D

1) Nej. Jag har försökt, men tyckte det var lite för svårt att hålla sig tillräckligt anonym, vilket dock du har lyckats rätt bra med.
2)Jag har hängt med sedan Lunar, hur länge kan det ha varit? Typ minst åtta år då! Herregu!
3) Jag vet faktiskt inte hur det kom för sig att jag började läsa din dagbok på Lunar. Förmodligen via någon annans dagbok. Visst hette det dagbok där?
4)Allt du skriver ju. Gillar att du är så rak och ärlig. Gillar även när du haft boktips och musik. Minns att du rekommenderade boken "The road" för länge sedan. Kort därefter bröt jag benet och låg hemma flera veckor, så då beställde jag hem den och sträckläste. :)
5) Du så klart. ;) Sen så är Karins konstgrepp en annan favorit.
6) Du har fått många bra tips ser jag!

Alexandra sa...

Jag vill också vara med!
1.) Jag bloggar här: ankungenvidalven.wordpress.com/

2.) Jag började läsa någon gång innan ni gifter er.

3.) Via Bondhustruns blogg.

4.) Just nu gillar jag mest när du skriver om Fimpen och dina tankar kring föräldraskap, eftersom jag är gravid nu. Men rent allmänt så älskar jag ditt språk, du har en sån bra känsla för detaljer och du delar med dig, och skriver så öppet, vackert och berörande.

5.) Det finns så många bra, fashionista.se är en av dem.

6.)Böcker: Niceville av Katryn Stockett, Salome av Mara Lee, Boktjuven av Markus Zusak, Graceland av Chris Abani och Lila Hibiskus av Chimamanda Ngozi Adichie. När det gäller serier så är jag fel person att fråga, jag kollar hellre på film.

Felicitas sa...

Jag trycker väl till lite här också, dårå.

1. Ja, sedan 2005. Och jag finns på www.felicitasblog.com (fast först fanns jag på blogger, sedan på wordpress.com).
2. Sedan jag själv började blogga 2005 - din var en av de första som hamnade i min feed.
3. Don't know. På rekommendation tror jag.
4. Svårt. Finns många. Gillar ärliga och öppna och personliga.
5. Hehe. Twilight på första och ingen på nästa (ser aldrig på tv).

<3

Felicitas sa...

Ojdå. Missade visst fyran, så det riktiga svaret får kila in sig här i stället!
4. Jag gillar som någon annan också skrev det där ärliga, öppna och tabulagda. Memorylane och känslor.

Felicitas sa...

Ojdå. Missade visst fyran, så det riktiga svaret får kila in sig här i stället!
4. Jag gillar som någon annan också skrev det där ärliga, öppna och tabulagda. Memorylane och känslor.

Mimmi sa...

Lite sent, men jag vill också vara med!

1.) Bloggar för tillfället ganska sporadiskt, på www.lipsill.com
2.) Sedan strax innan Fimpen föddes...
3.) ... då jag såg i någon annans blogg en rad om att "här är det bäbis på g" och jag älskar ju bra graviditetsbloggar - de är alldeles för få.
4.) Jag gillar faktiskt allt du skriver om. Så mer av allt!
5.) Beror på vad jag är ute efter för stunden. Just nu vill jag drömma mig bort, då gillar jag http://bleubirdvintage.typepad.com/blog/ extra mycket.
6.) Väggen av Marlen Haushofer & Battlestar Galactica

Ingela sa...

1. svinkeln.wordpress.com
2. Oj, började nog strax innan fimpen föddes. Jag har dock (lite stalkervarning här) läst genom HELA din blogg eftersom jag älskar hur du skriver.
3. Har inte en aning, via Katta Kvack tror jag...kanske...
4. Älskar hur du helt klockrent får till en känsla i dina inlägg. Så, känslor gillar jag väl då?
5. Stalkervarning igen; Din är bäst i alla kategorier!
6. Bästa bok; Historikern av Elizabeth Kostova. Tv-serie? Hm, har ingen tv men jag gillar faktiskt Unforgettable.

The hungry Swede aka Saga sa...

Hej, vi sager val battre sent an aldrig, sa har kommer mina svar...

Och ja, jag ar en av de dar jobbiga expats som inte ooorkar stalla om till svensk tangentbord och darfor struntar i tre av vokalerna...

1.Ja,ahungryswedeinlondon.blogspot.com Bloggar mest om mat och London
2.) Last runt 6 manader tror jag
3.) Hittade hit via Linnea i USA
4.) Jag gillar den blanding som ar, bocker, kanslor, Fimpen, jobb, minnen. Att du ar sa arlig och rolig.
5.) Det har ar en av favoriterna, andra ar Linnea i USA, With Sofia in England, Duktiga tjejen
6.) PopCo av Scarlett Thomas ar klart en favoritbok, andra bra som jag nyligen last ar The ape house av Sara Gruen, och The night circus av Erin Morgenstern. TVserier: West wing och the wire!!! Andra bra ar the good wife. Sen tittar jag pa for manga teen dramas som Vampire dairies och Secret circle.