10 mars 2012

Den där om att inte längre vara en klänningstjej

Vi går in i jeansaffären, jag, Fimpen och Stolte mannen. Jag har inte handlat ett par jeans på över tre år och jag vill testa, nu när jag går runt och tjatar om att jag plötsligt väger tio kilo mindre än för ett år sedan.

Vad har du för storlek? undrar Stolte mannen. Jag vet inte. Jag har ingen aning. När jag träffade Stolte mannen hade jag tjusju, så jag frågar Stolte mannen vad han har, sen tar jag samma som honom. De är för stora och midjan sitter och skaver på mitt kejsarsnittärr.

Jag går ner några storlekar och upp i midja och helt plötsligt så är jag en jeanstjej med jeansrumpa.

Nya jeanslivet startar... nu!

3 kommentarer:

bubbelbubbel sa...

Jag har också köpt ett par jeans nyligen. Det är asgött. Man behöver inte tänka på vad man ska ha på sig. Bara ta på sig dem och en tröja. Bästa latplagget!

Uppochhoppa sa...

Va? hur går man ner några storlekar men upp i midja? jag är ändå jeanstjej och jag fattar nada? Men härligt, att du hittade jeans, det är ju ingen walk in the park direkt!

Jenny sa...

Ja alltså upp i midja är lika med högre midja.