29 oktober 2012

Den där om att halvera listan

Jag hinner inte längre med livet. I livet ingår att läsa bloggar och jag har därför bestämt mig för att försöka halvera det antal jag läser. Först åker nog de där storbloggarna som jag inte hinner läsa på ett par veckor och helt plötsligt har jag tjugo+ olästa inlägg och trycker på "markera alla som lästa". 

Om ni tycker att jag är dålig på att kommentera på era bloggar så kan det bero på:
a.) jag hinner inte
b.) ni är blockerade på mitt jobb för att mitt jobb tror att ni bara skriver om knark och sex (detta gäller bland annat dig, Mirijam!).

Vi får se om jag hinner med mina bloggkärlekar nu, när jag väljer bort att läsa om trams (mode och husmorstips) och istället ger er andra hela den uppmärksamhet som ni faktiskt förtjänar.


8 kommentarer:

Johanna sa...

Smart drag. Man ska inte ha så många bloggar i readern att det blir ett stressmoment varje dag att hinna läsa. Då är det för många!

Ibland tänker jag att jag ska lägga några i en egen mapp, såna jag inte vill radera men som jag nöjer mig med att läsa av då och då bara.

Petnoga sa...

Ett tips är att skaffa Bloglovin' och sen sortera in i olika mappar efter prioritet.

Jenny sa...

Jag har google reader och har där sorterat från A-lista till D-lista. Och sen har jag "Prova på", efter D - de får ligga där max en månad, sen antingen flytta in eller försvinna bort. Tog igår bort alla ur Prova på och D-listan. Mycket nöjd!

Jenny sa...

Ja, och ps: några flyttade från tex C-listan till A-listan osv.

Colombialiv sa...

Det där känner jag igen! Borde göra olika listor. Jag läser i readern och sätter stjärnor på alla inlägg jag vill kommentera, för att kunna gå tillbaka och kommentera när jag hinner. Men det slutar ofta med att jag har en lista med cirka en miljard stjärnmärkta inlägg när jag väl får en stund över att kommentera. Måste rensa.

Mirijam sa...

Haha, alltså, jag känner mig HEDRAD!

mvh, sex-och-knark-bloggen

Linnéa sa...

Jag tycker väldigt mycket om din blogg och läser den dagligen, så jag blir faktiskt lite ledsen när du kallar mode för trams. Visst, mycket mode handlar om ytlighet (vilket dock inte alltid behöver vara dåligt, men nåväl) och uppmuntrar till överkonsumtion, men mode är faktiskt otroligt intressant som sociologiskt och kulturellt fenomen, inte minst i relation till genus och identitetsskapande. Fattar ju att du inte var dödsallvarlig, men blir lite deppig av att du uppenbarligen tycker att jag ägnar mig åt trams.

Jenny sa...

Linnéa: Jag är såklart ledsen att jag sårade dig, det var absolut inte min mening. Jag gillar ju också mode, alltså titta på kläder och allt det där. Det är inte meningen att förminska någon, jag är bara så himla trött på människor vars enda syfte är att lägga upp bilder på kläder. Shoppa. Inte tänka efter vad konsumtion gör med vårt samhälle. Ingen eftertanke.