05 oktober 2012

Den där om vad jag älskar idag

Tunnelbaneföraren som stängde dörrarna, såg att folk kom springande och öppnade dörrarna igen. Min son gav mig en fantastisk långtradare (okej, sög) på min näsa när jag bad honom pussa mig. Min kollega kom solstrålande till jobbet och berättade att hennes dotter fyllde sex år idag och att hon äntligen hade kunnat köpa riktiga presenter till henne efter år av ärvda grejer (kollega har precis börjat jobba här, har tidigare pluggat i sex år). Att hennes dotter fick en discokula. Innan jag gick på föräldraledighet hade jag en klient som arbetade timmar på sjukhus fast att hon i sitt hemland arbetat i över tjugo år som arkitekt. Nu när jag kom tillbaka kollade jag upp henne och det visar sig att hon äntligen fått jobb som detta i Sverige också. Jag vill tro att det är för att jag jobbade arslet av mig för att få igång processen. Men det är det oviktigaste i hela det här. Att min man hade packat matlåda till mig idag och lagt i en extra clementinellervaddetnuheter. Jag ska på kompisresa till Dalarna idag. Utan födda barn. Med vänner. Jag ska sova en hel natt! Läsa! Dricka vin! Skriva! Få sakna min familj!

2 kommentarer:

Lisa sa...

Låter helt klart som en svinbra fredag. Jag blev gråtmild bara att läsa om allt det braiga.
Ha en finfin helg i Dalarna, och NJUT!

Colombialiv sa...

<3