28 oktober 2012

Den där om mina favoriträtter

Jag ber om ursäkt å denna listans vägnar, den är inte precis världsrolig. Jag ska alltså nu berätta om mina tio favoriträtter. Så fantastiskt tråkigt. Vem fasen vill läsa om att jag gillar kyckling curry och att jag fick det varje födelsedag när jag var liten? Jag tror att jag istället listar restauranger ni bör besöka, det tycker i alla fall jag är roligare att skriva om.

STOCKHOLM
Pelikan. På pelikan ska ni äta världens godaste köttbullar. De är även världens största.
Peppar. Peppar har kanske inte världens godaste mat, men är en kul restaurang.
La vecchia signora. Är en av mina favoritrestauranger någonsin.
Chez Betty. Är en annan favoritrestaurang som är liten och finfin.

ISLAND
Fishmarket.Där ska ni äta laxen, för det är det bästa jag ätit i hela mitt liv.

NYC
Fette sau. Hypad restaurang med dvd-brasa och pek-kött.
Spotted Pig. Stället är helt okej, men den har en stjärna i Guiden och roliga pommes.

MEXIKO
Gå till valfritt tacoställe på gatan. Inget fancysmancy, utan så skitigt som möjligt. Där kommer du att hitta de bästa tacosen någonsin.

Fast bäst mat får jag nog ändå faktiskt av min man.
.

Inga kommentarer: