10 juni 2007

Den där om att bo i världens minsta storstad

Hej och välkommen till världens minsta storstad. Vardagen inte se ut som jag trodde den skulle se ut. Helgen inte se ut som jag trodde den skulle se ut, inte röd, inte blå, mer ljusgrå, och om jag kisar, rosa i kanterna. Det är jobba dubbelpass, hem och sova, upp, jobba, äta morot, smärta revben, revbenssmärta. Smärta och hjärta, eller om det var tvärtom. Ska du med och dricka vin?, inte hinna, upp tidigt, jobba, jag behöver din famn att gömma mig i, jag behöver din famn mot min melankoli, saknad smärtar mer än jag minns, har jag någonsin varit såhär förbannat nykär?, vin?, mer jobb, mer saknad, sms, nej, jag jobbar till ett, hinner inte köpa lunch, hinner inte göra lunch, ser knappt kombo,
jag saknar dig,
jag tänker på dig,
sol ute, hett inne, innuti, komma på midsommar då?, nä, jag jobbar till halv ett.

6 kommentarer:

Anonym sa...

kanske kan det rosa äta sig inåt från kanterna, äta upp det ljusgrå och avtäcka det röda blåa som kanske finns där bakom?

It´s all about me sa...

Oh, men härligt att vara sådär nykär...Jag har heller aldrig varit så nykär som nu! :)

Å sa...

Du, jag bor i världens minsta storstad. Oslo har inte ens hälften så många invånare som Sth...

Anonym sa...

nykär och allt för upptagen, urdum situation!

Jenny sa...

Å: Eller så är Oslo världens största by och Sthlm världens minsta storstad?

Riot: Skitbra när han inte är där jag är.

Å sa...

Hmf. Nej du. Oslo är en storstad ;)