30 juni 2007

Den där om erbjudandet

Jag satt till höger, lite vid sidan av, och tittade på när de spelade. Satt och tittade när de spelade och helt plötsligt får sångarens ögon syn på mina och de liksom bränner in och det finns bara jag och jag undrar hur fan det gick till och blir lite smånervös. När de tar paus går han fram till mig, nickar mot stolen bredvid och frågar med hes röst om den är ledig. Jag nickar yes, tittar under lugg och koncentrerar mig på min öl. Vill inte se de där brännande ögonen, de där kända ögonen, som bränner. Han presenterar sig, som om jag inte skulle veta vem han var, och jag nickar igen. Yes. Jenny.

Jag fick hans nummer och ett erbjudande om hotellrum. Jag ringde mannen som flyttat in i mina tankar istället. Han tofflade för mig. Hans kompisar var på Trädgården och på Acc och mina kompisar var på Trädgården och på Acc, men vi var hemma och söp oss fulla, försökte stjäla vattenmeloner och ögontittade. Fy fan, vänta bara så kommer mjukis och toabajsande medan han borstar tänderna i en blogg nära dig.

Och mamma vet nu. Berättade lite om att jo, jag har träffat någon, vilket hon naturligtvis ville veta allt om, i tre minuter, sen berättade hon i fem minuter om deras trettio nya tvkanaler och jag mhm:ade.

Jo, sen har jag gått och blivit med egen lägenhet med. Samma gata som Kvarnen. Vad kan gå fel?

Nu ska jag länsa Myrorna, sen drar jag på mammasemester. Vi ska dricka ofantliga mängder vin, klättra i berg och jepp, jag måste köpa öronskydd, för ingen snarkar som min mamma.

11 kommentarer:

Anonym sa...

började läsa din blogg rätt nyss å tycker den är så bra. du kan verkligen fånga mig med ditt skrivande och få mig att känna att jag är där i just det ögonblicket och känner de där känslorna.
trodde dock att du bodde typ i uppsala. men det är ju bara trevligt att du blivit söderböna, som mig!
keep up the good work

Anonym sa...

kvarnen är hemskt.

soulkatt sa...

Nemeeeen. Tjärhovsgatan som är så fin att promenera på. Då kanske jag ser dig där nån gång.

Grattis till bo och kärlek.

Nuss

Jenny sa...

Kvarnen är mycket hemskt, ja. Och Uppsala har jag tyvärr aldrig varit i.

Anonym sa...

Kul med lägenheten! :) Och med killen också såklart. Härligt att höra att ni blivit så tajta. Puss o kram. Jag kommer till Annas fest i sept, är du där då? Förresten, ska du hit på festivalen? När?

Daniel Storey sa...

Wow, en gata som tillochmed jag hittar. Annars har jag svårt att ens en gång peka ut själva Stockholm på en karta, men gatan med den klassiska brandstationen, den hittar man. 105,6

Jenny sa...

Bubbel: mailar dig!

Storey: Ahhhhh, juuuuuust det! En finfin gata.

Anonym sa...

Hej! Jag har läst din blogg ett tag och vill bara låta dig veta hur bra jag tycker den/du är! Det är stort av dig att bjuda så mycket på dig själv och ger såna som mig känslan av att inte vara ensammast och konstigast i världen! Tack för det och fortsätt i samma takt, jag stannar definitivt och läser!

It´s all about me sa...

Vad lyx att bo där! Min syster kommer högst toligt hyra min lgh. Tiden bara går...Förlåt för att det regnar i Stockholm, det är mitt fel. Det regnar nämligen alltid när jag har semester. Börjar jobba igen om en vecka.

egoistiska egon sa...

men grattis till lägenheten! så passande att jag inte jobbar i de krokarna längre :)

Jenny sa...

Tjugosex: Åh. Nu blev jag kär i dig! Även om jag är så där svensk ibland, suger jag åt mig. Tack!

Annaluna: Jag åkte till Portugal, så det är okej!

Egon: Tack, jag hoppar jämfota av glädje!