01 juni 2007

Den där om att välja

Ligger och ajjjj:ar mig och pustar och har fått feber och det är så mycket jag måste göra. Det är så lite jag kan göra med trasiga revben. Går på tabletter som gör mig yr och jag är rädd att missa saker, strula till. S var här igår och pussade på mig. Kommer ikväll och gör mat, innan han lämnar mig för sommaren. Är just nu barnsligt förtjust i att kunna välja en fempoängare till hösten. Just nu barnsligt förtjust och vill läsa allt som går att läsas:

Samtida politisk teori
Europapolitik
Demokratins problem
International political economy
Demokrati och byråkrati
Utbildning och politik
State, civil society and democratiation in the Third World
Security and strategy in International relations

Gah! Värsta smörgåsbordet, hur faen ska man kunna välja bara en kurs?

9 kommentarer:

It´s all about me sa...

svårt val!! Alla verkar intressant, bara på namnet. (jag= juridiknörd) Krya på dig.

Å sa...

Jag hade valt "Demokratins problem". Låter intressant...

Anonym sa...

Även jag, kan vara relevant när den demokratiska världen bannar den mindre demokratiska delen av världen för att inte ha demokrati och sedan tvingar till dem demokrati. Lite att se till egna problem i den bästa formen av statsskick.

Jenny sa...

Mja. Förstår hur ni tänker, men jag har redan läst tio poäng om just demokrati. Man hade tre val. För mig blev det
1. State, civil...
2. Security...
3. Europapolitik.

Politisk teori och filosofi ligger också varmt om hjärtat, men det blidde det inte.

It´s all about me sa...

Europapolitik hade jag valt helst.

Jenny sa...

Det var nära att det blev Europapolitik först, men jag ville läsa på engelska och de andra två stämmer bättre överens med min inriktning/mina inriktningar tidigare

Anonym sa...

Det är ju ett solklart val!
"State, civil society and democratiation in the Third World"

Naturligtvis... =)

Jenny sa...

VL: Vet inte om det var solklart, men det var det det blev!

martina sa...

åh vad intressanta kurser. jag arbetar då och då inom eu-organisationer och facineras/skräms av beslutsgångarna. inte de uppenbara, alltså. tror att vilken du än väljer (nu har du ju redan valt.. men) blir bra. men den sista låter ju extremt intressant med tanke på att jag ser den som ett mission impossible. hoppas dina val känns bra iallafall. vet inte ens varför jag skriver den här kommentaren? nåväl. peace.