04 juni 2007

Den där om nio bloggare, en historia - nionde

Jag försökte det där med spanska, lära sig på riktigt och inte bara mumla cerveza por favor; men såklart jag minns bara lösryckta meningar och en vår ett spanien ett liv långt borta detta. Också jag minns torkan; alla pratade torkan sequía gjorde oss dammiga törstande, vi drack citronläsk spanade moln evighetsblå skyar medan pluggade verb, regn som aldrig kommer gör man går som i en väntans tid.

Sen natt i kanske april, något dansgolv svettigt eggande där bruna armar slingrade sig och som uptight svensk rodnade nästan hur sexigt provokativt eldande allt, tänkte isvatten rinner torra strupar, tänkte brandslang och tut-tut och släck mig, för svetten klibbar fast klänning svank och hud bränner, avger hetta; när alla därinne en enda stor sexakt, ångande.

Och sen ute ännu våtvarm kom kontrasten, för det regnade, nej egentligen inte; det var inte regn för det var vattenfall och en fors öppen himmel knipit så länge, gav nu allt. Och folk stod ropade alla som lamslagna eller upprymda; det kommer regn lluvia! alla skrek till varandra, som om vi delade unik stund var stämningen påtaglig; gick att ta på.

När gator förvandlades älvar vi räddade oss in en port, dyngsura håret och kisande ögon under droppande och klibbande vi gömde oss vatten innan såg varandra fnittrade; euforiska rusade ut dränkte oss nästan medan hoppade snurrade virvlade hela vägen hem vår kala lgh; regnet gjorde piruetter; dansade med oss.

15 kommentarer:

Chris sa...

kontraster might be IT. puss.

(jag försöker skriva igen.)

Å sa...

Jag gissar hejvilt:

9. Du själv
8. Vardagsinsikter featuring ord
7. A Skyscraper of Procrastination
6. ?
5. Liftarens guide till mig
4. ?
3. Skavsår
2. Lost in Tokyo
1. ?

Men säg inte om jag har rätt. Jag vill inte ha fel nämligen...

egoistiska egon sa...

Å - jag är en :)

Jenny sa...

Christina: Attans att jag inte frågade dig med. För du är ju en av de där, en av de där bästa.

Å: Varken bekräftar eller förnekar.

Daniel Storey sa...

Fint och kreativt. Kreativfint. Kreafint. Något sånt.

Anonym sa...

Vilken rolig idé och vilka fantastiska skildringar! Tack söta för länken, den värmde och gav mig en leende start på dagen!

Å sa...

Jenny: Bra så.

Egon: nr 4?

Anonym sa...

Har inte läst inlägget och kommer inte kommentera på det. Men jag vill kommentera ändå. Tänker att du ska lämna Växjö idag. Och så tänker jag, fan vad jag kommer att sakna. Får påminna mig själv hela tiden att det är du och jag i storstaden snart:) Men jag saknar redan, i alla fall! Söta Jenny, vad skulle jag varit utan dig denna Växjö-vår? Puss/Elin

Anonym sa...

Ja du är helt klart nr nio. Helt säker...-s-

Roligt.

Jenny sa...

Å och Johannes: Eller så skriver jag alltid Spanien Spanien och inte spanien?

Hellan: Bara för de bästa, söta!

Elin: Har redan avskedsgråtit en gång idag...

Formerly known as hooct sa...

fantastiskt; hur olikt det kan bli fast ändå samma.

ps. jag vågar inte gissa på någon, men vill såklart stolt meddela jag skrivit en.

Formerly known as hooct sa...

(och, 'stolt' som i 'stolt över att fina jenny frågade mig'!!)

trasselfia sa...

i'm thinking det var länge sedan jag såg ett spår av hära hooct, plus att jag tror jag vet vilken hon skrivit.

(ps. en sådan sjukt bra idé att den måste vara signerad jenny)

martina sa...

jenny jenny jenny vilken lovely idé det här är. som en liten syjunta men utan nålarna och med tangenterna som tråd. du är genialisk. keep up.

Anonym sa...

Jag tror du är femman...