19 juni 2007

Den där om tolv grader

Det är lilla Storstaden, lilla Storstaden, jag och vännen. Och regnet. Håret på mina armar står rakt upp och jag drar handen över det och huttrar. Det är tolv djävla grader ute och jag frågar om man kan få sitt vin uppvärmt. Varmt vin. Vännen nickar mot mitt vin och frågar om jag verkligen borde dricka det. Jag ber henne vara tyst och hon tittar på mig. Jag säger att jag inte vill prata om det och hon okej:ar.

Går långa favoritgatan upp och kommer på mig själv med att smeka mig över magen. Tar snabbt bort handen och huttrar. Vågar vägra jacka. Det är sommar. Går in i en cykel som ramlar och tänker på att jag borde tänka mindre. Handen är tillbaka på magen och jag knyter den, för den sedan ner och in i jeansfickan.

19 kommentarer:

Anonym sa...

Men men men, vad hander? Bebis??? Kram

S sa...

Samma tanke som Linns svävade förbi.

Du är väl rädd om dig. (Tantpoäng hitåt, tack.) Kram.

Chris sa...

ja du är väl rädd om dig?

Anonym sa...

När jag smeker på min mage buffar båda små barnen därinne tillbaks med mjuk vildhet! Verkligen att rekommendera, och svårt är det dessutom att frysa då! =)

ajja sa...

Det här är så spännande att jag kommer hålla andan tills du berättar!!!!

It´s all about me sa...

skulle också skriva "men..men?" Shit, liksom?!

Anonym sa...

Oj, "bebis" var min första tanke ocksa! Vad händer?

Anonym sa...

Och isafall... grattis... eller?

Anonym sa...

jag säger som jag sa i lördags, innerst inne VET du.

Å sa...

Jag klappade också på magen...

Du kommer hitta din väg, kanske annorlunda från min, men trots det lika rätt. Jag tänker på dig.

egoistiska egon sa...

åh. jag vet inte vad jag ska säga, mer än att vi ska luncha snart tycker jag och vi behöver inte prata om det. hör av dig när du orkar.

Anonym sa...

Phu, jag förstår att du är rädd och förvirrad, men jag tror du är stark nog att fatta rätt beslut. Vilket det beslutet än må vara så står vi alla vid din sida. Ensam är inte alltid stark, det är en lögn.

M sa...

OJOJOJ! Grattis, eller?

M sa...

Menar förresten inte att säga "grattis" om du inte är glad och om det inte är så som alla tror, osv. Fatta ditt beslut och stå för det, så klart. Men jag lovar att det kan bli hur bra som helst även om det inte är planerat!

Daniel Storey sa...

Jag läste och tänkte först inte att det skulle handla om något mer än en risig dag med kallt väder. Undrar om det är för att jag är man, eller om jag bara är trött eller korkad, men efter att ha läst kommentarerna, och sen texten igen, så kan jag inte få det till att handla om något annat än en graviditet. Med dig vet man iochförsig inte, det kan ju lika gärna handla om något som hände för länge sen, eller så handlar det om någon annan. Men om det nu är som de flesta verkar tro att det är, så hoppas jag att allt landar rätt. Det är jag rent av säker på att det gör, oavsett utgång.

Konstigt hur insatt man känner sig, när du är en människa som man bara läst texter av. Det känns som om man intresserar sig för en vän. Ta hand om dig.

martina sa...

jag hoppas det kommer en det där om tolv grader II snart. vi krackelerar ju av ovetskap (är det ett ord) här, you see.

soulkatt sa...

Den där om att Jenny är saknad.

Haren sa...

Hoppas att du mar bra finaste du.

Jenny sa...

Finaste, finaste alla ni! Det var nästan bebis, en nästanbebis, flera dagar över tiden och känslor på sned. Och sen, när det blev ingen bebis, ingenbebis, så var det skönt och läskigt på en och samma gång.