28 januari 2009

Den där om att inte förstå ett övergrepp

För kanske två år sedan: jaaaaaahhhhaaaa!

Men för en väldigt massa år sedan:

ligger i en säng med gröna påslakan tvättade utan mjukmedel hotellfrasiga manglade onyttjade. Under två småflickskroppar skavföttes kallföttes. Hon viskar ut i rummet ord som stannar länge i luften jag gillar inte när hon tvättar mitt hår! jag fattar och förstår inte. Nere, på våningen under står en stor klocka brun en sån där som slår vid varje heltimme och en gång när jag skulle gå ut på utedasset mitt i natten slog den och jag blev så rädd för spökena att jag kissade på mig mitt i trappan och var tvungen att torka upp själv med hushållspapper.

Fyra trappsteg rann det över.

Och kissfotsteg ut runt knuten, där jag hivade upp My little ponynattlinne och hukade över rabaten med krokus.

Vi sjuårssprang på grusvägar handihand och jag fattade inte då vad jag för två år sedan aha!:ade. Hennes mamma mörkhår mjukhand bodde med en annan kvinna tre katter: en utan svans! det som inte fanns då, men det som idag kallas lesbisk.

Hon viskade ut i rummet att när hon blev hårtvättad ville den andra kvinnan även tvåla in hennes kropp ta flyttvål i händerna gnugga det mellan flatorna gnida det över hennes lillkropp över axlar ner mot rumpa lite extra över magen leende.

Hon gillade det inte viskade hon till mig mer än väggarna men jag förstod inte då vad jag förstod senare.

2 kommentarer:

Mr K sa...

Vad ledsamt.

Jenny sa...

Jag vet. Har dåligt samvete trots att jag bara var sjuårsfräknig och egentligen inte kan anklagas för jag förstod inte då. Och jag förstod inte senare heller, när vi blev fjortonårsbistra.