20 januari 2009

Den där om att det antagligen är dig det är fel på, inte mig

Till skillnad mot Rödluvan har min läsarstatistik gått upp de senaste veckorna, efter att ha varit nere sen jag blev tråksambo.

Med uppåtstatistiken har även tråkkommentarerna hittat tillbaka. De där anonyma, taskiga som man undrar vad faen de egentligen vill. Att min pojkvän har gjort en ful djävla tatuering - okej? Att man är korkad - tack?

Egentligen vill jag bara ta tag i de här människorna och skaka om dem. Försvara min pojkvän och skriva att han är smartast i världen, för han är verkligen smart, vinner alltid i TP och var bäst i klassen, han har klättrat som tusan på karriärstegen och liknande. Visst, han hade en dålig tid på högstadiet då han hade skitful frisyr och baggy jeans, men vem svackar inte ibland?

Samtidigt som jag inte alls vill försvara honom för jag vet vem och hur han är och skriver någon något dumt om honom när han inte ens kan försvara sig själv, varför skulle jag lägga kraft på det och dem?

Hur i helvete orkar ni?

9 kommentarer:

It´s all about me sa...

Det finns bara ett svar: Avundsjuka. Kan inte vara något annat!

Anonym sa...

Jag tror det mest effektiva är att strunta i kommentarerna, inte kommentera tillbaka och inte skriva inlägg om det. Då får han/hon/det inte någon uppmärksamhet och det brukar vara det som är målet när man skriver en massa anonymt skit. Och så har jag länkat till dig, du är grym på att skriva and I like it very much. Hoppas länkningen var okej!

Tillsammans-bloggen sa...

Tänk att det är så lätt att häva ur sig elaka saker, men så svårt att säga tack, grattis, hej osv...
Svenskarna är sannerligen ett intressant folk.

Puss på dig fina!

egoistiska egon sa...

jag tror nog också på det som malin skriver att det effektivaste är att ignorera (tyvärr, för jag fattar hur det kliar i fingrarna!). jag hoppas att du klarar av att inte ta åt dig, och att du kan se de anonyma kommentarerna som att de finns där för att du är cool och ball och vågar stå för saker du gör och tycker (vad än andra tycker och tänker). Kram!

Anonym sa...

Skit i idioterna! Du är så bra!

Anonym sa...

Jag tror också på att ignorera, och att granska comments innan publicering? Meckigt men kanske värt det om de slutar?

Och till mupparna som håller på: lägg av för fan.

Anonym sa...

Skit i dem! För varje mongo är vi massor massor som älskar vartenda inlägg du skriver!

För det är min tur nu. sa...

Ja, hur i helvete orkar dom.

Jenny sa...

Mina hjärtan!