Hej försäkringsbolaget If,
jag fick ett brev av er häromdagen om att det kanske är dags att försäkra Fimpen. Det var snällt att ni tänkte på oss, eller ja, mig. Det borde vi verkligen göra, borde ha gjort för ganska längesen faktiskt.
Dock var brevet bara ställt till barnets mamma, det vill säga mig. Barnet (som här på bloggen kallas Fimpen) har en far också, här på bloggen heter han Stolte mannen. Han vill också försäkra sitt barn. Det här tycker vi är ett gemensamt beslut, precis som vi tycker att det är ett gemensamt beslut att köpa blöjor på rabatt, att köpa babysitter och så vidare, och så vidare. Jag vet inte riktigt varför ni tror att jag uppfostrar och vill försäkra vårt barn ensamt. Det finns massor av mammor där ute som är ensamma mammor, all heder till dessa, men jag är inte en av dem.
Vårt barn har två föräldrar. Vi väljer därför att inte teckna vår försäkring genom er, utan går genom ett av de andra försäkringsbolagen som adresserade till "Fimpens vårdnadshavare".
12 kommentarer:
Word! Men all reklam om blöjor/böcker/bilstolar har i vår hetrofamilj kommit till fadern. Alltså hur går de tillväga?
Hmmm... jag har faktiskt ingen aning.
Då M har två mammor fick han sålunda två brev från alla försäkringsbolag, och två av alla gratisgrejer det första halvåret. När det kommer till rabattkuponger har de dock stenkoll och skickar bara till en av oss, vilken är olika företag till företag. Jag skulle vilja var en fluga på väggen hos Pampers, Libero, Trygg och Hansa mfl!
Alla barn som har två pappor då? Får de inget alls?
Och här som man gick och trodde att det var 2012...
blir galen, jag får varenda jävla brev!
Här kommer all bebisreklam (från typ Pampers och Semper osv) till pappan. Aldrig till mig.
Min käre far jobbar på If. Nu jobbar han för att åtgärda det här!
Lisa: Men Gud så tjusigt! Min pappa jobbade också på ett försäkringsbolag, innan han gick i pension.
Visst är det! Inget säger glamour som försäkringar.
Så himla rätt reagerat (!), men synd, för If är annars enligt min erfarenhet ett sjukt bra försäkringsbolag. Tex när jag hade denguefeber i Thailand ringde de och frågade hur jag mådde, och när jag kommit hem från resan fick jag ett brev som upplyste mig om att jag hade rätt att få en massa pengar av dem, "för sveda och värk". Det hade jag aldrig upptäckt på egen hand. Sedan godtog de också att täcka en taxikostnad när jag åkte akut till sjukhuset med taxi i tre timmar, trots att jag inte hade något kvitto.
Så jag var väldigt nöjd med dem och har varit ever since. Hade dock också stört ihjäl mig på det du beskriver, konstigt gjort av dem.
När det gäller barn så är det vanligt att i många sammanhang adressera en person i hushållet. Men din kommentar är väldigt relevant. Nästa gång vi gör ett liknande utskick ska vi ta med oss denna synpunkt. Glad Påsk önskar Jonas på If.
Skicka en kommentar