09 augusti 2006

Den dar om att det ar kallt som fan

Det ar skitkallt i Mexiko.

Jag har sett bilder pa palmer, strander och skit. Sa ar det inte. Inte i MC i alla fall. Inte nu. Jag har varit har i fem dagar. Jag har hallt pa att frysa ihjal fem av dessa dagar. Jag sover med mjukisbyxor, langtroja, raggsocker (som alla tycker ser jatteroliga ut), fyra filtar och fryser anda.

Pablo (mexikanamerikan) tycker att jag ar mesig for att jag kommer fran Sverige, jag borde klara sant har.

Det gor jag tydligen inte.

3 kommentarer:

Lena sa...

Så mystiskt. Jag bodde uppe i bergen och där var det varmt om nätterna ända in i januari, trots höjden. Måste vara något fel på just Mexico City.

Blancaflor sa...

Jag har aldrig frusit sa mycket som i Spanien. Problemet är ju att de inte har värme INOMHUS. Fast just nu är det varmt sa klart!

Jenny sa...

Lena: MC ar tydligen kant for att vara kalltsomfan i augusti.

Blancaflor: Fros som tusan nar jag bodde i Spanien, man hade kunnat tro att jag hade lart mig...