30 augusti 2006

Den där om att bli besviken

Okej. Jag har varit sjuk en hel del har och nu ser jag ut som en bäver, alternativt en som lyft ansiktet, sa jag har hunnit läsa lite.

Älskade barn av Fredriksson.
Tillsammans är man mindre ensam av Gavalda
Låt den rätte komma in av Ajvide Lindqvist
och haller pa med
Hantering av odöda av Ajvide Lindqvist.

Och jag kan inte hjälpa det, men bara Gavaldas bok gav mig nagot. I have no heart. Låt den rätte komma in - jag fattar hysterin, men inget for mig. Vet inte varfor. Besvikelsen var total.

Och Alskade barn av Fredriksson. Torrt sprak. Trakig story.

Jag ar ledsen. Men Gavalda - hon skakade min kropp och fick mig att sukta efter mer. Funderar pa att läsa henne pa spanska. Eller franska. Kan inte franska alls, bara sma, sma ord som unge fransmannen viskar i mitt ora, och jag gissar pa att de flesta av de dar orden inte finns i Gevaldas bocker. Unge fransmannen har inte sarskilt vardat sprak.

7 kommentarer:

Matt sa...

Oj. Förvånad. Men den var iallafall tillräckligt bra för att läsa Hanteringen av odöda?

Anonym sa...

Och jag som har köpt båda böckerna av Ajvide Lindqvist....

Anonym sa...

Hanteringen av odöda är sämre enligt min mening. Den var en enorm besvikelse för mig ifrån att ha läst låt den rätte komma in som jag älskade. Anna Gavalda är fantastisk!

S sa...

Gavaldas bok läste jag i somras. Den är som en bergsbestigning, i början känns slutet så jävla avlägset och man undrar om man ska orka hela vägen, men när man är inne på de sista femtio sidorna vill man inte att den ska ta slut. Men när den gör det är det ändå helt perfekt.

Om du inte läst hennes novellsamling måste du göra det. En av novellerna är bland det bästa jag någonsin läst.

Matt sa...

Sandra: Jag tror vi tänker på samma novell.

Anonym sa...

Jag gillade inte riktigt hanteringen av odöda, jag tyckte bättre om vampyr boken.

Jenny sa...

Kunken: Nja, utbudet pa bocker har ar inte gigantiskt, om du inte vill lasa pa spanska, sa jag laser alla jag hade med mig.

Erika: Alla andra gillar dem, ar saker pa att det ar jag som ar udda.

Kunken/Sandra: Skicka!!!

Ar for ovrigt klar med ododa-boken. Gillade inte den heller, aven om jag grat som en nyfodd i slutet.